Az EIT Digital (új digitális innovációk piacra segítő cég) pán-európai startup versenyére összesen 25 ország 234 kezdő vállalkozása nevezett az alábbi öt kategóriában: digitális ipar, digitális városok, digitális jólét, digitális infrastruktúra és digitális pénzügyek. Végül 16 ország 44 növekedési fázisban lévő vállalkozása kapott meghívást a november végén rendezendő öt döntő egyikére. 11 angol, 5 francia s 4 spanyol mellett Közép-Kelet Európából egyedüliként a BeeRides is bekerült a legjobbak közé.
A BeeRides a régió első repülőtéri közösségi autómegosztója. Segítségével az elmúlt egy évben ügyfeleik több mint 100 millió forinttal olcsóbban utaztak. Ez a szám tartalmazza az ingyenes repülőtéri parkolás értékét, valamint a pénzjövedelmet, amit az autók tulajdonosaik számára termeltek, míg ők távol voltak, és azt a megtakarítást, amivel a náluk autót bérlők előnyösebben jártak, mintha más kölcsönző szolgáltatásait vették volna igénybe.
A cég az autók értékeinek védelmében teljes körű, a tulajdonosok számára önrész nélküli Allianz biztosítást köt, mely az autókat védi akkor is, amikor a parkolóban várakoznak, és akkor is, amikor kibérelik őket. Ezen felül egy IoT alapú GPS-es nyomkövetőt helyeznek az autókba, melyen keresztül mérik, hogy a bérlők hogyan használják a járműveket, beleértve az esetleges hirtelen gázadást, fékezést, kanyarodást, vagy a gyorshajtást.
Fényképes állapotfelmérés rögzíti az autók állapotát parkolásunkat követően, és minden bérlési tranzakció előtt, és után. Ezekhez a képekhez online hozzáférést kapunk, valamint megtekinthetjük, hogy a bérlők hogyan vezették kocsinkat. Amikor az utas hazaérkezik annyi a dolga, hogy felhívja a transzferbusz telefonszámot, és a parkolóban átveszi a kívül belül kitakarított, lemosott autójának kulcsát, és papírjait. A parkolás, és az autómosás akkor is ingyenes, ha az autót nem vette bérletbe ki senki, ám ha mégis, az autó által termelt bevétel, passzív jövedelem, hamar megérkezik az utazó bankszámlájára.
Bősze Botond, a BeeRides üzletvezetője elmondta: „ha megnyerjük a fődíjat, az EIT Digital üzletfejlesztői nemes célt szolgálnak majd, hiszen hozzájárulnak, hogy a naponta elpazarolt 27 milliárd kihasználatlan autóórát közösen csökkentsük, és az utazást még olcsóbbá tegyük mindenki számára.”