A baleset után 11 évvel került sor a hibás kazetták kiszállítására, azonban a Népszabadság értesülése szerint az Európai Bizottság úgy véli Magyarország uniós jogot sértett, mert egyrészt nem tájékoztatta az uniós atomenergiai szervet, az Euratomot a szállítási szerződés módosításáról, így az nem léphetett volna érvényre, másrészt maga a szerződés tartalmilag sem volt rendben. Jelenleg intenzív levelezés folyik e témában az EB és a kormány között Jávor Benedek a Párbeszéd Magyarországért európai parlamenti képviselő tájékoztatása szerint.
Az MVM Paksi Atomerőmű tegnap közleményt adott ki a 2003-as üzemzavarban megsérült fűtőelemek szállítása kapcsán felmerült aggályokról. Ebben pedig azt írták, hogy a 2014-ben lefolytatott művelet "a legnagyobb körültekintéssel, teljesen biztonságosan és jogszerűen történt." A fűtőanyag elszállítása a magyar, az ukrán és az orosz hatóságok engedélyeinek megfelelően, továbbá az illetékes uniós ügynökség által előzetesen jóváhagyott szerződés feltételeivel összhangban történt meg. Az Európai Bizottság képviselői a tokozott üzemanyagot tartalmazó konténereket a kiszállítást megelőzően személyesen ellenőrizték és előírásszerűen plombálták - írta közleményében az atomerőmű.
Az uniós képviselő szerint azt is kifogások érték, hogy Magyarország 2014 nyarán a háborúban álló Ukrajnán keresztül juttatta ki a sérült fűtőanyagot Oroszországba, tudva, hogy a részlegesen kiégett fűtőanyag fegyveresek kezébe kerülve vagy egy bombatámadás esetén többországnyi területet veszélyeztethet. Ezt a felvetést azonban nem kommentálta az MVM Paksi Atomerőmű Zrt., viszont "minden, a művelet veszélyességét felnagyító, a közvélemény megfélemlítésére vagy pánikkeltésre alkalmas hamis állítást határozottan visszautasít" a cég.