A tájékoztatás szerint a pénzintézet a fogyasztási hiteleinek reklámozása során számos esetben egyáltalán nem vagy nem feltűnően jelenítette meg a hiteltermékek költségeit összegző, a fogyasztói döntést segítő THM értékét. A THM olyan mutatószám, mely egy évre vetítve tartalmazza a fogyasztási hitelek (például áruhitel, személyi kölcsön, hitelkártya) szerződésszerű teljesítéshez kötődő valamennyi, tőkén felül fizetendő terhét (kamat, egyéb költségek és díjak), ezáltal a THM a hiteltermékekre vonatkozó leghangsúlyosabb adat, amely segítséget nyújt a fogyasztóknak a kölcsönigénylés során, hogy az anyagi lehetőségeihez leginkább igazodó megoldást választhassanak.
Mindezek miatt követeli meg a vonatkozó jogszabály is, hogy a THM értékét a hitelre vonatkozó kereskedelmi kommunikációban minden esetben feltűnően, a rövidítés feltüntetésével és egy tizedesjegy pontossággal meg kell adni. A jegybank emlékeztetett, hogy két éve szintén a THM feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 10 millió forintra bírságolta a Cetelem Bankot. A mostani vizsgálat során viszont az MNB az intézmény javára értékelte, hogy a hivatkozott vizsgálatot követően a bank fogyasztási hiteltermékeket érintő kereskedelmi kommunikációja pozitív irányba változott.