támogatás;SOS gyermekfalvak;Orbit Gyermekmosoly kampány;

- Orbit-kampány: 15,5 millió az SOS falvaknak

Elsöprő sikerrel zárult az Orbit Gyermekmosoly kampánya, amely idén április 1. és június 30. között minden egyes megvásárolt Orbit rágó után egy forinttal támogatta az SOS Gyermekfalvakat. A kezdeményezés során 15 millió forint gyűlt össze az eladott termékekből, illetve a Gyerek ARC rajzpályázatra beérkezett műveknek köszönhetően további félmillió forinttal egészült ki az adomány. Így a cég összesen 15 és fél millió forinttal járult hozzá a rászoruló gyermekek mosolyához.

Különös hangsúlyt fektetve a gyermekek megfelelő száj- és fogápolási szokásaira, illetve a prevenció fontosságára, idén harmadik évét kezdte meg az Orbit edukációs kampánya. A tanító célzatú cikkek mellett azonban további két pillérrel bővült a kezdeményezés, hiszen az SOS Gyermekfalvak Magyarország és a Gyerek ARC rajzpályázat is csatlakozott a megmozduláshoz. A széles körű aktivitás célja a rászoruló gyermekek támogatása, illetve az egészséges és boldog gyermekmosoly elősegítése volt.

Ma 23 ezer gyermek nem a vér szerinti szüleivel él. Az SOS Gyermekfalvak csaknem 400 gyereknek ad családot Kőszegen, Kecskeméten és Orosházán. A gyermekfalvak sajátossága, hogy a nevelőszülőknél a gyerekek testvéreikkel együtt maradva, családként nőhetnek fel. A fiatalok fejlesztőprogramok, táborok és kulturális programok révén is esélyt kapnak, hogy bepótolhassák az életükből addig kimaradt dolgokat.

Az Orbit, mint az SOS Gyermekfalvak elkötelezett támogatója idén április 1. és június 30. között minden megvásárolt Orbit rágó után egy forinttal támogatta a falvak lakóit. Azonban nem csak a felnőtt vásárlók, de a gyermekek is csatlakozhattak a megmozduláshoz. Amellett, hogy a 8. Gyerek ARC rajzpályázat és kiállítás egyik főtámogatója az Orbit volt, minden egyes pályázatra beérkezett rajz plusz 500 forinttal növelte az adomány összegét.

A megközelítőleg 1000 pályaműnek köszönhetően így összesen további 500 ezer forint került egy olyan szervezethez, amelynek célja, hogy gondozásukban a gyermekek szeretetben, tiszteletben nőjenek fel, és kiegyensúlyozott, boldog felnőttekké váljanak. A kampányra egy, a budapesti Deák Ferenc térre kihelyezett interaktív LED fal is felhívta a figyelmet, amelyre #smile4sos hashtaggel lehetett mosolygós szelfit feltölteni. A látványos eszközre több száz vidám kép és támogató mosoly érkezett.

A szájhigiénia kampány központi eleme továbbra is a szájápolással kapcsolatos legfontosabb tudnivalók gyűjtőoldalaként definiált www.szajharmonia.hu microsite. Az oldalon a szájhigiéniával kapcsolatos ismeretterjesztő cikkek és nyereményjátékok mellett olyan hasznos funkciók is segítik a felhasználókat, mint az országos „Fogorvoskereső” adatbázis, vagy a „Szakértő válaszol” menüpont, ahova bárki fordulhat személyes panaszával.

A Bátor Tábor mobilflottájához bárki csatlakozhat, az ezt használó ügyfelek ingyen hívhatják egymást, a Telenor pedig minden előfizető után havi 900 forinttal támogatja az alapítványt.