Az eset még április 12-én történt, a páros a 214-es busz vezetőjét fenyegette meg, miután elhagyták az I. utcai megállót. Azt akarták, hogy álljon meg két megálló között, de a sofőr erre nem volt hajlandó, ezért fenyegetni, szidni kezdték. Míg az egyik fiatal kést rántott, a másik kétszer beleütött térelválasztó plexiüvegbe. Erről videó készült. Az ügyészség közölte azt is, hogy utóbbi gyanúsított – a késes fenyegetőző testvére – más ügyben jogerős szabadságvesztés büntetését tölti.
Mint arról korábban beszámoltunk, a BKV-sofőrök megelégelték a rendszeres konfliktust és különféle bántalmazást ezért védelmet kértek a cégvezetéstől legalább azokon a járatokon, amelyeken nyitott ülésen kell vezetniük. A BKV járműveinek többségén nemcsak megfelelően biztonságos vezetőfülke, de a buszok többségén jól működő kamerarendszer sincs, amely rögzítené a konfliktusokat, a járművezetők elleni támadást.
(A fenti eset egy kiszervezett, a VT-Arriva által alkalmazott buszon történt, ahol a térelválasztó plexiüvegen kívül megfelelően működő kamarerendszer tette lehetővé a tettesek gyors kézre kerítését.)
A BKK az európai trendekre hivatkozva nem hajlandó átalakítani a nyitott vezetőüléseket, pedig a magyar utazási kultúra a lehető legbiztonságosabb kialakítást indokolja. Ugyanis a városi közlekedésben kialakult feszültséget a sofőrök érzik meg elsőként, az utasok elégedetlenségükben gyakran durván szidalmazzák, fenyegetik a járművezetőket - írta az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ).
A fülke nélküli járművek a vagyonvédelem szempontjából sem biztonságosak. A szakszervezet megoldást követel: megfelelő fülkéket és kifogástalan kamerarendszert. A BKV vezetés augusztus végére ígérte a megfelelő védelmi program kidolgozását. ha ez nem történik meg, az EKSZ a munkavédelmi hatósághoz fordul.