Ha pusztán a pontverseny állása alapján szeretnénk mérleget vonni, olybá tűnhet, az F1-ben megállt az idő. A 2014-es idény óta már a harmadik szezont uralja a Mercedes párosa (a legutóbbi 50 versenyből csupán hetet nem Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg nyert meg), ráadásul a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is az utóbbi két év bajnoka, Hamilton vezet összetettben.
Pedig a bajnokság elején négyből négyszer a két ízben már legyőzött német márkatárs örülhetett, aki az ötödik helyszínre úgy érkezett meg, hogy közel dupla annyi pontot gyűjtött, mint háromszoros világbajnok csapattársa. A Spanyol Nagydíj első körében azonban a bajnoki versenyfutás során először (de nem utoljára) összeütköztek a riválisok, mellyel mellesleg megágyaztak az év bombameglepetésének: az ezüstnyilak kiesésével azon a vasárnapon a Toro Tossóból Red Bullba átülő Max Verstappen a Forma-1 eddigi történetének legifjabb nagydíjgyőztese lett a maga 18 évével és 277 napjával.
Tudjuk, a szerencse forgandó, mégis véletlen egybeesés, hogy a hatodik helyszínen éppen a szerencsejáték őshazája, Monte-Carlo hozta a fordulatot. Habár az elsőség a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardonak állt, egy elhibázott kerékcsere miatt végül Hamilton örülhetett a hercegségben, s az azóta megrendezett hat viadalból további öt alkalommal is. Noha szombatonként többször nyert Rosberg, mostanra ott tartunk, hogy a májusi, spanyol verseny után még 47 pont hátrányban harmadik Hamilton 19 pontnyi előnnyel listavezető.
„Rosberg szempontjából nem egyszerű ez az évad, hiszen előbb úgy tűnt, hogy dominálni tud, majd hirtelen fordult a kocka. Nem tudhatjuk, hogy a csapatvezetés milyen szankciót helyezett kilátásba egy újabb csapaton belüli ütközés esetére, de azt gondolom, talán Nicót frusztrálhatja jobban, hogy rendre ő jön ki rosszul a vitás helyzetekből. Ha megbirkózik a csapattárs sikerszériája és a korábbi kudarcok okozta lelki teherrel, versenyben maradhat a bajnoki címért” – mondta el lapunknak Kiss Pál Tamás, magyar autóversenyző.
A félév egyik legnagyobb sztoriját egy másik garázsban kell keresni, azt Daniil Kvyat és Verstappen helycseréje szolgáltatta. A Kínában még harmadik Kvyat rövid időn belül többször összetűzésbe került Sebastian Vettellel, Szocsiban egyenesen kiütötte őt a versenyből. A sorozatos hibákért nagy árat fizetett az orosz, hiszen a gárda vezetői a tartalékcsapatba száműzték.
„Kvyat nem lett rosszabb autóversenyző, mint a hibáit megelőzően volt. Megvan benne a potenciál, mégis, az a plusz, ami a jó teljesítmény állandósításához kell, s amit Fernando Alonso vagy Vettel a magáénak tudhat, az jelenleg hiányzik” – véli Kiss. – Szemmel látható, hogy a Red Bull döntése megviselte őt. A magam részéről azt sem tartom kizártnak, hogy a csapat pszichológusai ilyenformán tették próbára a fiatal versenyzőiket.”
Az osztrák csapat az új felállásban megtáltosodott, Verstappen a futamgyőzelme mellett többször pezsgőzhetett már a pódiumon. A formajavulás eredményeképpen az energiaitalosok július végére lehagyták a Ferrarit a konstruktőri értékelésében. „Meglepett, s nem értem a Ferrari hanyatlásának az okát. Furcsának tartom, hogy egy alapvetően versenyképes konstrukcióval mostanra megtorpantak. Mivel a Ferrariról van szó, valószínűleg az eredménytelenség terhe is nyomja a probléma felszámolásán dolgozó szakemberek vállát” – véli Kiss Pál Tamás.