A válaszadási határidő utolsó napján az NGM az EU-s projektekről szóló kormányzati honlapot küldte el, ott viszont nincs adat a kisvasútról. Érdekes, hogy korábban a Miniszterelnökség miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor foglalkozott a projekttel.
Legalábbis az államtitkár cáfolt hevesen, amikor Jávor Benedek, a PM európai parlamenti (EP-) képviselője úgy nyilatkozott: az Európai Csalásellenes Hivatal (OLAF) vizsgálatot indított, mivel szerintük a kormány nem megfelelően költötte el a majd 2 millió eurós támogatási pénzt. Erre reagálva Csepreghy közölte, semmilyen vizsgálatról nem értesítették a tárcát, s állította, a kormány sosem ígért az EU-nak napi több ezer utast az Orbán Viktor kedvenc falujában épült vasútra.
Mint mondta, a kisvasutat előkészítő dokumentumok évi 10 ezer utassal számolnak, ami napi 27-28 utast jelent, ez pedig teljesül is, hisz napi átlagban 30 ember használja a vonatot. Ezzel szemben az engedélyezési iratokban, amelyeket szintén az Átlátszó perelt ki a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) naponta 2-7 ezer utas szerepelt.
Csepreghy szerint amit a portál utasszám-becslésnek hitt, az egy rutinkalkuláció, ami csak azt mutatja meg, hogy kisvasutakon közlekedő kocsik teljes és 50 százalékos kihasználtság esetén hány főt tudnának szállítani. A Miniszterelnökség azt is állította, hogy az Átlátszó által bemutatott kalkuláció nem is a felcsúti kisvasútra, hanem a Bicske-Lovasberény vonal első ütemére vonatkozik.
Ugyanakkor a dokumentumban Felcsút szerepel. Úgy tűnik azonban, Csepreghy már nem illetékes a kérdésben: az Átlátszó elsőként tőle akarta kikérni a vonatkozó dokumentumokat, hiszen korábban ő ismertette azok tartalmát. Az államtitkár munkatársa azonban közölte, Csepreghy nem tud segíteni: bár megvannak neki a kért iratok, nem adhatja ki őket, mert hivatalosan az NGM a projekt felelőse. Utóbbi pedig, úgy tűnik, nem a nyilvánosság híve Felcsút ügyében.