MÁV;kalauz;

Illusztráció: Tóth Gergő/Népszava

- Átírják a MÁV-menetrendet, mert nem lesz elég kalauz?

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz Szolidaritás) szerint a MÁV-Start Zrt. kénytelen lesz menetrendjét több vonalon átalakítani, annyian csatlakoztak a szakszervezeti akcióhoz, amelyben a napi 16 órás munkaidőre vonatkozó megállapodás felmondására kérték a kalauzokat - közölte a VDSzSz Szolidaritás csütörtökön.

A közlemény szerint ezzel a munkavállalók komoly nyomást tudnak gyakorolni a vállalat vezetésére, amely keveset tett a létszámhiány felszámolására. Egyben szeretnék elérni két - a szakszervezet szerint jogtalanul elbocsátott - vezető jegyvizsgáló visszavételét.

A jegyvizsgálók beosztható munkaideje napi 12 óráról 16 órára emelhető, azaz napi 16 órát dolgozhatnak egyfolytában. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha ehhez az érintett munkavállaló hozzájárul, de ez esetben is bármikor visszavonhatja hozzájárulását - tudatta az érdekképviselet.

A  VDSzSz Szolidaritás felhívta a figyelmet, hogy a jegyvizsgálók zöme havonta akár 200 órát is dolgozik, ami jelentős fizikai és mentális megterhelést jelent számukra, és így a törvényben maximált évi 300 túlóra felső határát is elérik.

Reagált a MÁV
A MÁV-Start Zrt.-nél nincs jegyvizsgálói létszámhiány és nincs szükség menetrend módosításra sem - közölte a cég csütörtökön a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSzSz-Szolidaritás) közleményére reagálva. Bár a jegyvizsgálók egy része úgy nyilatkozott, hogy nem kíván 12 óránál többet dolgozni egy szolgálatban, ettől még nem kell menetrendet módosítani, a két dolognak semmi köze egymáshoz - hangsúlyozta a vasúttársaság, hozzátéve: ez csak annyit jelent, hogy az érintett dolgozóknak több alkalommal kell bemenniük dolgozni egy adott hónapban, hogy a havi kötelező óraszámuk meglegyen.