Az ok: a repülőgépe teljesen leamortizálódott a büntetőügye alatt. Hunvald, pontosabban a felesége OTP-s kölcsönből vette az ötszemélyes Cessna Citation 500-ast még 2007-ben, a terv az volt, hogy a cég gazdag üzletembereket fuvaroz majd – az első évben, 2008-ban 132 milliós bevételt hozott a cég, a politikus most az üzleti bevételei miatt is perel.
Hunvald ügyében nemrég kezdeményezett perújítást a Fővárosi Törvényszék, miután a Kúria hatályon kívül helyezte a Szegedi Ítélőtábla ítéletét. Hunvald ellen eljárás indult hűtlen kezelés és hivatali visszaélés miatt is. Az első ügyben felmentették, a másodikban egy évre ítélték, de mivel két és fél évig ült vizsgálati fogságban, nem kellett börtönbe mennie.
A gép 2007-ben még 159 millió forintot ért a beszámolókban, tavaly viszont már csak 11,8 milliót. A baj az volt, hogy az állam 2009-ben lefoglalta a gépet a Hunvald ellen kezdeményezett büntetőügyben, az nem repülhetett, így a svájci karbantartóhoz sem tudott elkerülni, azaz Ferihegyen amortizálódott.
Hunvald ugyanakkor tagadja, hogy luxusautóparkja lett volna, szerinte egy fotós hitte egy, a Garay téri mélygarázsban a mai napig működtetett autómúzeumra, hogy az ott tárolt kocsik az övéi, így terjedt el ez a pletyka. Az Átlátszó cikke ismerteti Hunvald előéletét is, s azt is megemlíti, hogy a szocialista politikus két év ausztráliai tartózkodás után csak középfokú angol nyelvismeretet írt önéletrajzába, amire Hunvald annyit mond, hogy a kint nem kellett "magasabb szinten elmélyedni az angolban".
Hunvaldnak egyszer már megítélt a Strasbourgi Emberi Jogi Bíróság 800 ezer forintnyi kártérítést, mert túl sok ideig volt vizsgálati fogságban.