középiskolások;Telenor Magyarország;netoktatás;biztonságos netezés;

FORRÁS: TELENOR

- Biztonságos netezésre tanít a Telenor

Interaktív biztonságos netoktatás középiskolásoknak címmel rendezvénysorozatot hirdetett a Telenor Magyarország; szakértő előadásokkal, magánéleti és iskolai szituációs gyakorlatokkal, illetve játékokkal is segítik a téma könnyebb feldolgozását. A különleges programokat a telekommunikációs vállalat önkéntes szakemberei, a Momentán Társulat színészei, a Tanárblog szerkesztői, valamint pedagógusok bevonásával szervezték.

A világhálón való időtöltés egyre nagyobb szereppel bír a fiatalabb generáció életében, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy tudatosan, biztonságosan használják az internetet. A Telenor ezt felismerve hirdette meg májusban és júniusban „Interaktív biztonságos netoktatás középiskolásoknak” című rendezvénysorozatát.

„A középiskolás korosztály figyelmét egészen másképp kell megragadni, mint a kisebbekét. Ezért számukra igyekeztünk egy új formát találni a tudatos és biztonságos internethasználat készségeinek átadására és fejlesztésére. Az általunk ismert legjobb szakértőket vontuk be a munkába, abban a reményben, hogy az interaktív forma a profi színészekkel együtt el fogja nyerni ennek a korosztálynak tetszését is, és a diákok kézzelfogható, a későbbiekben is hasznosítható tudással térhetnek haza az előadásokról” – mondta el Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

A Telenor Hipersuli már korábban is sokat tett azért, hogy a gyerekek és a tinédzserek felelősségteljesen élvezhessék a modern technológiák előnyeit. Most olyan témák is napvilágra kerültek, mint hogy milyen nyomot hagynak maguk után a digitális térben, hogyan élhetnek tudatosan az internet adta lehetőségekkel, és milyen tartalmak megosztását kell kerülni az egyes élethelyzetekben, amelyek a másik félre nézve sértőek, etikátlanok lehetnek. Legyen szó a másik fotójának engedély nélküli feltöltéséről, a lejárató blogbejegyzésekről, vagy éppen a trágár kommentek írásáról.

Az előadások alkalmával a résztvevőket kiscsoportokba osztották, és csapatonként több állomást kellett teljesíteniük. Volt internetbiztonsági totó, digitális lábnyomszámítás és nyomozás is, amely során a diákoknak minél több információt kellett gyűjteniük egy adott emberről a nyilvánosan elérhető adatok alapján. A Momentán Társulat által vezetett improvizációs előadások pedig magánéleti és iskolai szituációs gyakorlatokkal segítették a gyerekek negatív élményeinek, illetve tapasztalatainak a feldolgozását.