A közlemény szerint a tizenöt új járműből hat a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Tatabánya-Győr, kilenc pedig a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém és Budapest-Füzesabony-Eger vonalon szállítja majd az utasokat. Az új szerelvényekkel 110-re nőtt a korszerű motorvonat-állomány, amely év végére 123-ra bővül.
Közölték: a korábban, már a múlt év végéig forgalomba állított új motorvonatoknak köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése. Ezzel mintegy 34 millió utast tud modern járművekkel kiszolgálni a MÁV-Start. A motorvonatok fékberendezése segítségével a felvett energia 25-30 százalékát visszatáplálja a hálózatba, így a járművek 2007. óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.
A tizenöt Flirt elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból, 85 százalékban EU-támogatásból fedezi a vasúttársaság.
A Flirt elnevezés egy mozaikszó, jelentése: fürge, könnyű, innovatív, regionális motorvonat (Fast, Light, Innovative Regional Train). Az akadálymentesített járműveken 211 ülőhely van, végsebességük óránként 160 kilométer.
A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek - írták a közleményben.