Csepreghy azt is állította, a kormány sosem ígért az EU-nak napi több ezer utast a felcsúti stadiont az Alcsúti Arborétummal összekötő, 5,5 kilométeres vonalra, amely 2 millió eurónyi uniós támogatásból valósult meg. Mint mondta, a kisvasút építését előkészítő dokumentumok csak évi 10 ezer utassal számolnak, ami napi 27-28 utast jelent, ez pedig teljesül is, hisz napi átlagban 30 ember használja a vonatot. Ugyanakkor Jávor szerint az Európai Bizottság (EB) regionális politikai főigazgatóságának is felkeltette a figyelmét, hogy az utasszám nincs összhangban az Orbán-kormány által ígérttel. Ezt bizonyíthatja az is, hogy az engedélyezési iratokban, amelyeket az Átlátszó tavaly tavasszal perelt ki a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) még napi 2-7 ezer utassal kalkuláltak a felcsúti kisvasútra. Csepreghynek erre is volt magyarázata, szerinte amit az oknyomozó portál utasszám-becslésnek hitt, az egy rutinkalkuláció, ami csak azt mutatja meg, hogy kisvasúton közlekedő kocsik teljes és 50 százalékos kihasználtság esetén hány főt tudnának szállítani. A Miniszterelnökség azt is állította, hogy az Átlátszó által bemutatott kalkuláció nem is a felcsúti kisvasútra, hanem a Bicske-Lovasberény normál nyomtávú vonal első ütemére vonatkozik.
Jávor szerint az is felháborító, ha Csepreghy igazat mond, hisz ebből arra következtethetünk, hogy a kormány alapból ennyire kihasználatlanra tervezte a kisvasutat. A politikus szerint ugyanakkor a vállalt 10 ezres utasszámot az idén októberig kellene teljesíteni, amire igen kevés esély van. "Emellett 600 millió forintból jobb turisztikai szolgáltatásokat lehetne csinálni, a napi 30 ember pedig egy kisbusszal is utazhatna Felcsúton. Az jóval olcsóbb lenne" - vélte Jávor.