Magyar Béla 1946-ban, MÁV műszaki tisztként került az akkori Közlekedési Minisztérium Műszaki Főosztályára. Vasúti és közúti járművek nagyjavító üzemeinek szervezési, fejlesztési és alkatrészgyártási ügyeivel foglalkozott. Mivel ez a munka alaposabb technológiai ismereteket igényelt, 1952-ben gépész szakmérnöki oklevelet, 1955-ben gépészmérnöki oklevelet is szerzett. Mindemellett meghívott előadóként műszaki tárgyakat oktatott közép- és felsőfokú tanintézményekben. 1959-ben megszerezte a gépipari gazdasági mérnöki oklevelet. 1962-ben kinevezték a Felsőfokú Gépjárműközlekedési Technikum tanárává, s megbízták a Mechanika- Gépelemek Tanszék vezetésével. 1969-ben közúti járműjavító szakmérnöki oklevelet szerzett. 1972-ben került a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolára. Főiskolai docensként a gépész mechanika tárgyat oktatta. Később megbízták a Műszaki Alaptárgyak Tanszék vezetésével.
1975-ben, a Gépjárműközlekedési tagozat Győrbe településekor jelentős részt vállalt az újonnan alakuló Közlekedésgépészeti Intézet szervezéséből. Megbízást kapott az Intézet igazgatóhelyettesi teendőinek ellátására. Az új szervezetben az Általános Gépészeti Tanszék irányítását látta el 1980-ig. Ezzel párhuzamosan - mint a Mechanika tárgy oktatója - nyolc jegyzetet írt. 1984-ben vonult nyugállományba, s részfoglalkozású oktatóként 2006-ig aktívan részt vett a tanszék oktatási munkájában. A közelmúltig lelkesen és aktívan tevékenykedett a gépész és közlekedés szakos hallgatók mechanika szigorlatra való felkészítésében - írta a Széchenyi István Egyetem.
Forrás: autoszektor.hu