A hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít a kormány - tette hozzá, és megjegyezte, el szeretnék érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét. A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban - mondta a miniszter.
A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre. A Mosonmagyaróváron és Győrben működő Kühne-Kravtex cégcsoport 1999 óta foglalkozik autóbuszok gyártásával. A Kühne Zrt. csarnokaiban készülnek a vázak, ott történik a festés-fényezés, míg az összeszerelés a Kravtex Kft. telephelyén.
A buszgyártás mellett mezőgazdasági munkagépek, valamint építőipari gépek részegységeinek az előállításával is foglalkozó Kühne Zrt. az idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját.
Süli Csaba, a Kühne Zrt. vezérigazgatója a jubileumi ünnepségen kiemelte, hogy a mosonmagyaróvári cég 1856 óta foglalkozik mezőgépgyártással, és ezt a profilt mindvégig meg is tartotta. A hullámzó piaci igények miatt azonban új lehetőségeket is kerestek, így lettek nyugat-európai gépgyártó cégek beszállítói is. A Kravtex-Kühne cégcsoport a buszgyártási kapacitását is folyamatosan bővítette, így ma a legszélesebb termékkínálattal rendelkezik.
A Kravtex-Kühne gyártósorairól eddig évente 100-120 busz került forgalomba, de a cégcsoport akár 500 jármű előállítására is képes lenne, amennyiben több megrendelést kap, ezt előmozdíthatja a kormányzat buszgyártási stratégiája - vélik a cégcsoportnál. A Kühne Zrt. bevételének nagyobb hányadát teszi ki a buszgyártás, de 2020-ig a mezőgazdasági gépek értékesítésének összegét is szeretnék megduplázni.
A nyilvános adatok szerint a mosonmagyaróvári cég 2014-es nyeresége mintegy 370 millió forint volt. Alkalmazottainak száma jelenleg 440 fő.