A Népszava azt kérdezte a népszavazási kampányt elnyerő vállalattól, konkrétan hol és milyen módon döntöttek a médiaelhelyezésekről, hány közterületi plakáthelyen (és mely cégek óriásplakáthelyein), valamint mely médiumokban, milyen gyakorisággal, terjedelemben és áron folytatják a kampányt, illetve hogy a 3 milliárdos kampány kapcsán mennyi jutalékot tesznek zsebre. A Rogán Antal kabinetiroda-miniszter szomszédjaként elhíresült Csetényi cége nem először dolgozik a kormánnyal, tavaly például két menekültellenes kampányt is menedzseltek több mint 800 millióért, s a kormányablakokat is népszerűsítették.
Azért nem az illetékes Miniszterelnöki Kabinetirodához fordultunk, mert Rogán korábban közölte, a tárca nem tudja megmondani, mely orgánumokban mennyi pénzt költenek reklámra, nincs ilyen összesítésük, a hirdetéseket az ügynökségek intézik. Egyébként Rogán minisztériuma a 2017-es költségvetés szerint 22 milliárdból működhet jövőre, amiből 15,6 milliárd mehet "kormányzati kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatokra". Az apparátus 4,3 milliárdból működhet, és jutott még 300 millió a "tudatos nemzeti közjogi gondolkodás, a magyar kulturális értékek megőrzésére és fejlesztésére" is.