Tavasszal a szépészeti szolgáltatókra, zöldség- és gyümölcskereskedőkre, vendéglátósokra, szálláshely-szolgáltatókra, autómosókra, gumiszervizekre, ruhatisztítókra, virág- és ajándék üzletekre fordított nagyobb figyelmet a NAV. Az adóhatóság szakemberei egyebek mellett azt vizsgálták, hogy a kereskedők, szolgáltatók adnak-e szabályos bizonylatot, online pénztárgépeiket megfelelően használják-e, bejelentik-e alkalmazottaikat és a kereskedők számot tudnak-e adni áruik eredetéről.
A célzott kiválasztást a kockázatok elemzése alapozta meg. Az online pénztárgépet használók közül a NAV jellemzően ott ellenőrzött, ahol valami nem volt rendben, a piacokon, vásárokon pedig a helyszíni tapasztalatok alapján választottak a revizorok - közölte az adóhivatal.
A szokatlan időben - késő délután, éjszaka, hétvégén - végzett ellenőrzések továbbra is azt jelezték, hogy ezekben az időszakokban jóval gyengébb a nyugta- és számlaadás fegyelme. Pozitív eredményt mutattak viszont a szezonális terméket árusítóknál végzett ellenőrzések, ezen adózók többsége az előírásoknak megfelelően működik.
A közlemény szerint a fagylaltozóknál a nyugtaadást az ellenőrök táblagéppel kontrollálták, az online pénztárgépbe beütött adatok és a vásárlók számának összevetésével. Tabletes lekérdezéssel ugyanis távolról követhető a nyugtaadás, és ahol a revizorok rendben találják az adatokat, nem végeznek próbavásárlást.