Német Nagydíj;Michelisz Norbert;túraautó-világbajnokság (WTCC);Nürburg;

Michelisz Norbert remekelt FOTÓ: MOLNÁR ÁDÁM

- Michelisz kétszer is dobogóra állhatott

Mindkét futamon dobogóra állt Michelisz Norbert, a Honda gyári csapatának magyar pilótája a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjának ötödik állomásán, a legendás nürburgi Nordschleifén. A 31 éves magyar versenyző az első futamon harmadikként, a másodikon pedig másodikként zárt. Michelisz ezzel mindkét versenyen a legjobb volt a Hondások közül.

A nyitóversenyen a 6. helyről indult a kétszeres privát világbajnok. A rajt után az üldözőbolyban követte a Tiago Monteiro vezette élmezőnyt. A Citroënek lóerőfölénye nyilvánvaló volt, csak idő kérdése volt, mikor előzik meg Monteirót. A portugál végül egy műszaki hiba okozta megcsúszás miatt vesztette el a vezető helyet. Michelisz hat másodperces hátránnyal célba érve a harmadik lett. A Zengő Motorsport fiatalja, Ficza Ferenc több mint félperces hátránnyal a 12. helyen ért célba.

A második versenyt Michelisz a 4. helyett a 2. helyről kezdhette meg, mert Yvan Muller és az első futamon szintén balesetet szenvedő Tom Coronel autója sem foglalhatta el eredeti helyét. A rajtnál a magyar versenyző legyorsulta Lópezt, aki azonban csak néhány kanyart töltött a második helyen, gyorsan visszaállt az élre. Ezt követően Michelisz tartotta a második pozícióját, Ficza pedig a 13. helyen zárt.

A vb-n López vezet 193 ponttal, Monteiro 124, Robert Huff 122, Michelisz 120 egységgel követi, Mehdi Bennaninak 103 pontja van az ötödik helyen. Persze a hondások pontjait az előző két versenyhétvégéről nullázhatják a padlólemez esetleges szabálytalansága miatt. A WTCC idénye két hét múlva, Oroszországban folytatódik.

Nem okozott csalódást a Forma-1-es Monacói Nagydíj, egy rendkívül izgalmas futamon tudott győzni Lewis Hamilton. A szombati időmérő edzésen a továbbfejlesztett Renault-motorral versenyző Daniel Ricciardo zárt az élen, megelőzve Nico Rosberget és a Mercedes címvédőjét. A helyszíni csapadék miatt a biztonsági autó mögött tették meg az első hét kört a pilóták Monte Carlo szűk utcáin, majd következett a repülő rajt.