Ezt követően azonban rögtön alkalmazni kellett a virtuális safety cart – melyre többször sor került még a futamon –, miután a Renault-versenyző Jolyon Palmer a falnak csapódott. Ricciardo az élen magabiztos előnyt dolgozott ki magának, köszönhetően annak, hogy Rosberg nagyon feltartotta csapattársát. A Mercedes reagált is erre a 16. körben: megkérték a világbajnoki éllovast, hogy engedje el a jóval gyorsabb Hamiltont.
Az időközben a falnak koccanó autók mellett a gumitaktika hozott izgalmakat. A mezőny alapjából véve esőgumikon rajtolt el, az első kerékcserénél viszont Ricciardo – a többiekhez hasonlóan – átmeneti esőgumit (intermediate) tett fel. Ezzel szemben Hamilton kivárt egészen addig, hogy rögtön slick abroncsokat rakathasson fel. Ekkorra már megérkezett a nyakára a Red Bull ausztrál pilótája, akinek hiába volt meg a tempófölénye, nem tudta megelőzni a keskeny pályán.
A háromszoros világbajnok brit pilóta a kerékcserét követően Ricciardo elé ugrott, igaz, ehhez kellett egy amatőr hiba is: a Red Bull elfelejtette kihozni időben a garázsból az abroncsokat a futamgyőzelemre esélyes pilótájuknak. Ami az osztrák istálló másik alkalmazottját, a 18 éves Max Verstappent illeti, nem zárt jó hétvégét. A harmadik szabadedzésen, a kvalifikáción és a futamon is nekiment a falnak. Ütközése miatt a 35. körben kellett feladni a versenyt. Verstappen tavaly is kiesett Monacóban, miután hátulról beleszáguldott Felipe Massa autójába.
Hamilton pályafutása 44. futamgyőzelmét szerezte meg a borzasztóan csalódott Ricciardo előtt. Az emelvény harmadik fokára a Force India pilótája, Sergio Pérez állhatott fel. A mexikói versenyző legutóbb a 2015-ös Orosz Nagydíjon végzett az első háromban. A következő futamot Kanadában rendezik június 12-én.