3-as metró;beszerzés;pótlóbuszok;boltbezárások;

Fotó: Tóth Gergő

- 3-as metró: bezáró boltok

Felmondja a 3-as metró vonalán lévő boltosok némelyikével szerződését a BKV a vonal átalakítása miatt. A felújítás miatt kieső szerelvények pótlását mintegy 150 csuklós autóbusz forgalomba állításával kell megoldani. Beszerzéséről - többszöri halasztást követően - rövidesen határoznia kell a közgyűlésnek. Úgy tudjuk, a főpolgármester meghívást kapott a mai kormányülésre, ahol információink szerint szóba kerül a buszbeszerzés mikéntje.

Felmondja a hármas metró vonalán lévő egyes bérlők szerződését a BKV a vonal felújítása miatt – értesült a vilaggazdasag.hu. A BKV Zrt.-nek 55 bérleti szerződése van az M3 metróvonal mentén, az aluljárókban, illetve a peronokon lévő bérleményekre. A felújítás három ütemben történik majd. Az elsőben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső, vagyis a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszt építik át. Ezért egyidejűleg mindig csak az adott szakaszt és az annak a területén lévő bérlemények egy részét zárják be. A Lehel téri állomáson, a galériaszinten megszűnik a jelenlegi teljes átjárhatóság az új légtechnikai berendezések telepítése miatt.

A teljes vonal összes üzletére ma havonta körülbelül 19,5 millió forint, évente több mint kétszázmillió forint az elérhető bérleti díj, tehát a BKV a lezárások során ennek az arányos részéről lesz kénytelen lemondani.

A tervek szerint a felújítási munkálatok idén novemberben kezdődnek, és gyakorlatilag már minden feltétel adott, beleértve a 137,5 milliárd forintos uniós forrást.

Mint megírtuk: a szerelvények kiváltása érdekében mintegy 150 csuklós autóbusz forgalomba állítása szükséges. Miután ennek beszerzéséről a fővárosi közgyűlésnek február óta nem sikerült döntenie, ahhoz, hogy a felújítás határidejét tartani lehessen a következő testületi ülésen - június 8-án - dönteni kell.

Tarlós István lapunknak adott interjújában a buszbeszerzés ügyéről elmondta: vagy vásárolunk járműveket, vagy pedig - amit a kormány javasol - szolgáltatót bízunk meg. Az utóbbi drága mulatság. A napokban kiderült, a kormány azt akarja, hogy magyar buszt vásároljunk, ami nem azonos a szolgáltatással. Magyar busz egyébként jelenleg nem létezik.

Egy érvényes kormányhatározat szerint az egyetlen szóba jöhető forrásból, az Európai Beruházási Bank hiteléből a kormány letiltotta a buszvásárlást. Valakinek a kormánynál lépni kellene, hogy annullálják a buszvásárlás tilalmáról szóló határozatot - mondta a főpolgármester egy elmúlt heti könyvbemutatón. Tarlós hangsúlyozta: számára az a fontos, hogy időben megérkezzen a megfelelő számú csuklós busz, és a 3-as metró felújítását időben meg tudják kezdeni. Közölte, készen állnak a kormánnyal való egyeztetésre. Lapunk úgy tudja, a főpolgármester meghívást kapott a mai kormányülésre.

Graffitisek firkálták össze az új metrókocsikat
A hét közepén hazánkba érkezik az első Moszkvában felújított metrószerelvény. Az index.hu értesülése szerint, Lengyelországban graffitisek firkálták össze a szerelvényeket. Úgy tudni, a jármű hét közepén érkezik Budapestre. Az első felújított metrószerelvényt a portál információja szerint Tarlós István és Szergej Szobjanyin moszkvai főpolgármester közösen adja majd át három hét múlva, amikor Szobjanyin Budapestre látogat. (Ekkor dőlhet majd el az is, hol lesz Budapesten az új Moszkva tér.)

Média-mogul, filmpápa, kaszinókirály, milliárdos oligarcha; napestig sorolhatnánk Andy Vajna "tisztségeit", ám azt ne felejtsük el, hogy ezekhez a Fidesz-kormány segítette hozzá. Filmügyi kormánybiztosként ugyan ingyen dolgozik, ám a kabinet sokszorosan kárpótolta más területeken: "ajándékba kapott" kaszinói adókedvezményt kaptak, tévécsatornáját állami hitelből vette, amit állami reklámpénzből törleszthet. Vajna jó viszonyt ápol többek közt Habony Árpáddal és Rogán Antallal. Vélhetően ez is segíti "boldogulását".