A GEOMAR Hemlholtz Óceánkutató Központ az eddig fellelt roncstöredékek, az óceán áramlási mintáinak számítógépes elemzése alapján arra a következtetésre jutott, hogy a Boeing 777-200-as gép roncsai többszáz kilométerrel északabbra lehetnek, mint korábban a titokzatos körülmények között eltűnt repülőről érkezett jelzések, az utolsó műholdas adatok alapján kiszámították. Az MH 370-es járat Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, 239 emberrel a fedélzetén, de letért eredetileg kijelölt útjáról. Eddig azt feltételezték, hogy az Indiai-óceán egyik elhagyatott térségében, a dél-ausztráliai partoknál zuhanhatott le.
Az első, valószínűsíthetően a géphez tartozó roncsdarabot, a szárny egy jellegzetes részét 2015 júliusában az afrikai partoknál, Réunion szigeténél találták meg. Eddig mindössze öt töredékre bukkantak, a legutóbbi roncsdarabokat Dél-Afrikában és Mauritius partjáinál, a Rodriguez-szigeten fedezték fel. Liow Tiong Lai malajziai közlekedési miniszter tegnap közleményben erősítette meg, hogy a vizsgálatok eredménye alapján a legutóbb talált két töredék – a motor egyik darabja Rolls-Royce logóval, illetve az utastéri kabin egy belső darabja „nagy valószínűséggel” az eltűnt MH 370-es járathoz tartozott.
Az ausztrál hatóságok várhatóan hamarosan befejezik a 2015 szeptembere óta folyó mélytengeri keresést, amely legalább 130 millió dollárba került, mintegy 40 ezer négyzetmérföldet kutattak át, de a szonárok semmiféle nyomra nem bukkantak a tengerfenéken. A német kutatók most azt állítják, jóval északabbra rejtőzhetnek a Boeing maradványai az óceán mélyén.