A tervezett egyik szigorítás szerint 9 büntetőponttal sújthatják a járművezetőt a személygépkocsis szolgáltatás engedély nélküli végzése esetén, az ismételt szabálysértés pedig újabb 9 büntetőponttal jár, ami automatikusan maga után vonja a jogosítvány legalább hat hónapra való visszavonását.
A jogellenes tevékenységhez használt jármű első alkalommal is kivonható fél évre a forgalomból, ezt úgy szigorítanák, hogy akit ismételten tiltott taxizáson kapnak, három évre is levehetnék a rendszámát.
A diszpécserszolgálat a jövőben a tevékenység engedély nélküli végzésén túl akkor is 300 ezer forintra bírságolható, ha maga legálisan működik, de olyan személy számára nyújt diszpécserszolgáltatást vagy utazásszervezést, aki önmaga nem jogosult a taxitevékenységre.
A járművezető 200 ezer forintra büntethető, ha nem tudja bemutatni a személyszállító szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásra kötött szerződést. Például, ha valaki egy szállodával vagy repülőtérrel kötött megállapodás alapján végzi ezt a tevékenységet, kizárólag számukra nyújthatja a szolgáltatást, és köteles a háttérszerződést magánál tartani.
A javaslat elfogadása esetén felhatalmazást kapnak a szakhatóságok arra, hogy a bírság ellenére ismételten engedély nélkül végzett diszpécsertevékenységet korlátozza, s ennek érdekében a nem megfelelő szolgáltatást biztosító vagy azt népszerűsítő elektronikus adatokat ideiglenesen hozzáférhetetlenné tegye. A honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat.
Kérdés, milyen feltételekkel lehet eltüntetni egy-egy alkalmazást a Play Store kínálatából. A Google az index.hu megkeresésére elmondta: általában az irányelveiket sértő alkalmazásokat szokták eltávolítani. Az Uber viszont a szabályzat minden pontjának megfelel – nyilván ezért is működhet zavartalanul.
A mobilszolgáltatók blokkolhatják az alkalmazásokat, de ezt csak a bíróság kérésére szokták megtenni. Az Uber esetében még az sem segítene, ha az alkalmazás telepítőfájljait más forrásból szereznénk meg, mert az adatforgalmat a szolgáltatónak kéne biztosítania.
Ha a magyar törvényhozás úgy dönt, hogy betiltják az Ubert - az Apple, a Google és a mobilszolgáltatók közreműködése elvileg meghozhatja a várt eredményt. De ez még az olyan, erősen a piacgazdaságra épülő jogállamokban sem ment két nap alatt, mint amilyen Németország, és hónapokon át tartó tüntetések, házkutatások, adóellenőrzések és tárgyalások előzték meg.