A légitársaság április 17-én jelentette be, hogy az Airbus A320-as típusú repülőgép, amely 132 utassal és ötfős személyzettel Genfből érkezett a londoni Heathrow repülőtérre, nem sokkal a leszállás előtt, a nyugat-londoni Richmond városrész felett 580 méteres magasságban drónnal ütközött.
A gép baj nélkül leszállt Heathrow-n, és a British Airways technikusai teljes műszaki átvizsgálásnak vetették alá, de nem találtak sérülést a gépen, és az utasszállítót repülésre alkalmasnak nyilvánították.
Az azóta elvégzett vizsgálat eredményeit összegezve Patrick McLoughlin brit közlekedési miniszter csütörtökön a londoni alsóházban arról tájékoztatta a képviselőket, hogy a hatóságok már nem tartják drón-incidensnek a történteket.
A miniszter bejelentésének előzményeként a légi balesetek kivizsgálását végző brit hatóság (AAIB) közölte, hogy érdemi eredmény nélkül befejezte az ügyben indított vizsgálatot, mivel semmiféle bizonyítékot nem lelt arra, hogy a gép valóban drónnal ütközött volna. Az AAIB hangsúlyozta ugyanakkor, hogy továbbra sem lehet teljes bizonyossággal kizárni ezt a lehetőséget.
Az eset elsősorban azért keltett komoly feltűnést, mivel brit repülésügyi szakértők előzőleg többször is felhívták a figyelmet a kiskereskedelemben megkötések nélkül árult, a repülőterek légterében is mind gyakrabban felbukkanó drónok veszélyeire, de tényleges ütközésről korábban nem érkezett hír.
A UK Air Proximity Board (UKAB) nevű szakértői testület, amely a brit légtérben történő, ütközésveszéllyel járó incidensek kivizsgálására szakosodott, néhány hete közzétett jelentésében közölte: csak a tavalyi második fél évben hét olyan eset jutott a tudomására, amelyben kizárólag a szerencsén múlt, hogy sikerült elkerülni drónok és repülőgépek összeütközését.
Barack Obama amerikai elnök múlt heti londoni látogatásának idejére a hatóságok teljes dróntilalmat rendeltek el a brit főváros egész területére, és azokra a helyszínekre - köztük II. Erzsébet királynő windsori rezidenciájának környékére -, ahova Obama helikopterrel utazott.