Semmit nem ígért a Gój motorosoknak, nem is tárgyalt velük és meg sem hívta őket a kerékpározással foglalkozó munkacsoportba. Tarlós István tegnap így reagált lapunknak arra a hírre, miszerint az egyesületet is szívesen látják abba a testületbe, amiben a Magyar Kerékpáros Klub is részt vesz. A munkacsoport tagjait egyébként még nem állították össze - mondta a főpolgármester, de hozzátette: a napokban jó hangulatú beszélgetést folytatott a vezetőivel, és biztosította őket - kíváncsi az ötleteikre.
A főpolgármester világossá tette, a budapesti kerékpáros közlekedés alakításához a Fővárosi Közgyűlésnek, a városvezetésnek, valamint a biciklistáknak van köze, a motorosoknak és Vitézy Dávidnak, a BKK volt vezérigazgatójának viszont nincs. Ugyanakkor hisztériakeltésnek nevezte, hogy a napokban az Index arról írt: a Gój motorosokkal tárgyalják a kérdést. Azt elismerte, hogy Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes találkozott velük, akik a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos ötleteiket eredetileg vele akarták megosztani.
A Gój motorosok egyébként saját Facebook-oldalukon adtak hírt arról, hogy tárgyaltak a főpolgármester-helyettessel és elégedetten nyugtázták, "bő félóra alatt szinte mindenben hasonló álláspontra" jutottak. Miután az ügy nyilvánosságra került Szeneczey közleményben tudatta, fel sem merül annak lehetősége és szándéka, hogy a kerékpárosok ellen uszítsák a Gój motorosokat.
Mészáros Imre, az egyesület elnöke a Hír TV-nek elmondta: láthatósági mellényt, biztosítást és azonosító számot tenne kötelezővé a bicikliseknek. Erre azért lenne szükség, mert egy baleset vagy egy szabálysértés esetén egyelőre nem lehet utolérni a szabálytalankodó kerékpárosokat, így sok esetben a felelősségre vonás is elmarad.
Az MSZP elfogadhatatlannak tartja, hogy a fővárosi városvezetés a kerékpáros közlekedés szempontjából ellenérdekeltnek számító motorosok véleményét kéri ki az átalakításról. Erről tegnap reggel, a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt beszélt Horváth Csaba. A szocialisták budapesti képviselője az eljárását ahhoz hasonlította, mintha a zöldségesek képviselőit is meghívnák az atomerőmű-bővítésről szóló egyeztetésekre. Kifogásolhatónak nevezte, hogy a főváros a motorosok közül is a "legalábbis vitatható" szellemiségű Gój Motorosok Egyesületét hívta egyeztetésre.
A főpolgármester egyébként azért neheztel Vitézyre, mert a jelenleg bezárt Közlekedési Múzeum vezetője április közepén a Tütü nevű nightclubban tartott vitában élesen bírálta a kerékpárosokkal kapcsolatos fővárosi terveket. Egyebek mellett azt kifogásolta, hogy az Üllői út, a Nagykörút és a Váci út biciklisávos fejlesztésére vonatkozóan a "fiókban vannak a tervek", a pénz és a reális megoldás is készen áll, azonban a döntéshozók visszaléptek, csak ezért nem valósult meg eddig a fejlesztés.