Aggódik a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) amiatt, hogy a 3-as metró felújításakor kieső szerelvények pótlásánál "újabb mutyi" készülődik, egyelőre ugyanis semmit nem tudni arról, pontosan mit is tartalmaz az a járműpótlásról szóló előterjesztés, amiről a mai napon dönt a Fővárosi Közgyűlés. Mint ismert, a korábbi hírekkel ellentétben mégis elindulhat idén a felújítás, Tarlós István főpolgármester a Hír TV-ben hétfőn azt mondta: megvan a kormány támogatása a munkálatok elkezdéséhez.
"Meglesz minden forrás, mert a kormány biztosítani fogja a jelek szerint, ami esetleg hiányzik az uniós források közül. November-december táján a jelen állás szerint megkezdődhet a kivitelezés, és 2019 nyárra befejeződik" - közölte a főpolgármester. A feltételes közbeszerzési eljárást is heteken belül kiírhatják, a kivitelezői tendert a Fővárosi Közbeszerzési Kft. írja ki és viszi végig az eljárást. A 3-as metróvonal rekonstrukciójáról szóló támogatási szerződésről ugyancsak ma dönt a Fővárosi Közgyűlés, amennyiben elfogadják a képviselők, azt rövid időn belül Szalóki Flórián államtitkár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről, valamint Bolla Tibor, a kedvezményezett a BKV Zrt. vezérigazgatója is rövid időn belül aláírhatja. A beruházás az integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) részeként valósul meg.
A munkálatok idején metrópótló buszok közlekednek majd, azt azonban nem tudni, hogy a BKV milyen üzemeltetői konstrukciót terjeszt a közgyűlés elé. Az EKSZ elnöke, Nemes Gábor emlékeztetett, a jó ideje húzódó felújítás kapcsán többször is felmerült, hogy a 150 busszal tervezett, akár évekig is elhúzódó felszíni pótlást nem a BKV buszos ágazata kapja, hanem külső vállalkozókra bízzák. A szakszervezet szerint ez elhibázott megoldás lenne, mert a külsősök a BKV-nál jóval drágábban végzik el ugyanazt a munkát, és az ilyen esetekben mindig felmerül a hűtlen kezelés gyanúja. Nemes szerint nem ez lenne az első eset, hiszen az "új autóbusz üzemeltetési modell" bevezetése óta számos, enyhén szólva aggályos megoldás született a cégnél.
Az EKSZ a metrópótlás ügyében születő mai, esetleges kedvező döntéstől függetlenül is felszólítja a fővárost: hozza nyilvánosságra a "belső" szolgáltatás és a vállalkozói megbízások árait, hogy fehéren, feketén kiderüljön, indokolatlanul többe kerül a fővárosnak az a szolgáltatás, amit vállalkozóknak ad ki. Jelezték: amennyiben ma a külső vállalkozói megbízás mellett dönt a testület, az EKSZ a közpénzek elherdálása miatt vizsgálatot kezdeményez.