A kutatóhajó idén másodszor veszítette el a szonárját, egy, a torpedóhoz hasonlító szerkezetet, amely a tengerfenéken található tárgyakat méri fel. Első alkalommal egy tenger alatti vulkánba ütközött a szonár, de egy hét elteltével sikerült megtalálniuk a sárga színű műszert, amely azonban nemrég újra leszakadt a vontatókötélről. Mivel nem bukkantak a nyomára, az Egyesült Államokból szállították a pótlást Ausztrália délkeleti partvidékéhez.
A repülő már több mint két éve, 2014. március 8-án tűnt el, s feltételezések szerint az Indiai-óceán legelhagyatottabb részén zuhanhatott le, 239 emberrel a fedélzetén. Nemrégiben néhány roncsdarab, amely feltételezetten az eltűnt Boeing 777-es géphez tartozott, az afrikai partoknál, Mozambiknál és Réunion szigeténél bukkant fel. A Kuala Lumpurból Peking felé tartott, de soha meg nem érkezett járat utáni kutatást várhatólag idén nyáron végleg lezárják.
Eddig több mint 46 ezer négyzetmérföldnyi területet kutattak át, eredmény nélkül. Martin Dolan, az MH 370-es járat kutatása ügyeiben illetékes ausztrál főmegbízott azt közölte, valószínűleg júliusban véget ér az expedíció munkája. Három állam, Malajzia, Kína és Ausztrália közösen folytatja a kutatást, több mint 100 millió dollárt költöttek az óceán talapzatának a feltérképezésére, de nem akarják újabb területekre kiterjeszteni a vizsgálatot.