Újabb jelentős mérföldkövéhez érkezett a Hipersuli, a Telenor digitális oktatási programja, amelynek célja, hogy okoseszközök, elektronikus tananyagok és a mobilinternet segítségével hatékonyabbá tegye a hazai közoktatást – mindezt a gyermekek és pedagógusok aktív bevonásával, képzésével. Az öt iskola több mint 350 diákjának bevonásával zajló program keretében a Telenor a hibrid táblagépek után egy újabb modern technológiával teszi érdekesebbé a tanórákat: 40 darab virtuális valóság élményre alkalmas szemüveget juttatnak el a korhatár-besorolás szerint a Hipersuli osztályba.
A szemüvegekre készített tartalmak segítségével a gyerekek egy hétköznapi tanórán is a tenger mélyére merülhetnek, megnézhetik, milyen hatalmas egy piramis, vagy ha éppen ez kapcsolódik az adott tananyagrészhez, közvetlen közelről átrepülhetnek egy kitörő vulkán fölött.
Az ilyen jellegű oktatásra jelenleg nincsen biztos recept. A Hipersuli pedagógusok önként vállalták a 13 évesnél idősebb diákjaikkal az érdekes kísérletben való részvételt. A Telenor szakemberei pedig a virtuális valóság megidézéséhez szükséges eszközöket, Hipernetet és az idei tanév hátralévő részére szabott tananyag kiegészítőket biztosítanak a résztvevő osztályok számára. A virtuális tartalmak irodalom, angol, matematika és vizuális kultúra órán kapnak szerepet az idei tanévben.
A 3 hónapos kísérleti időszakban a vállalat és közreműködő szakemberek gyűjtik a diákok és pedagógusok virtuális térben szerzett tapasztalatait és javaslataikat a technológia alkalmazhatóságának fejlesztésére. A világ néhány pontján, többek között a Google koordinálásával zajlik hasonló megközelítésű projekt, amelyhez a Telenor Hipersuli programja is jelezte csatlakozási szándékát, Magyarországot az elsők között felhelyezve a virtuális valóság oktatás világtérképére.