közpénz;DK;propagandakiadvány;

- Perel a DK a "reformszlogen" miatt

Pert indít a kormány ellen a Demokratikus Koalíció amiatt, hogy összesítésük szerint a kabinet 1,4 milliárd forint értékben adott át ingyen kampányelemeket a Fidesznek. Gréczy Zsolt, az ellenzéki párt szóvivője azt mondta, a kormány jogosult közpénzt költeni kampányra, de arra nem, hogy a szlogeneket, grafikákat ingyen átadja egy pártnak. A kormány viszont ezt tette a Fidesszel - jelentette ki. 

A DK összesítése szerint a Magyar reformok működnek kampányért! 600 millió forintot, a Magyarország jobban teljesít kampányért pedig 800 milliót fizetett ki a kormány. A bíróságon azt akarják elérni, hogy ezt a pénzt fizesse vissza a Fidesz.

Valójában lapunk írta meg még a múlt héten, hogy "A magyar reformok működnek!" című kampány keretein belül a napokban újabb kiadvánnyal szórta meg a háztartásokat a kormány; a legújabb füzet nyomdai előállítása és terjesztése több mint 187 millió forintba kerül az adófizetőknek. A Kormányzati Tájékoztatási Központ ugyanis azt válaszolta idevágó kérdéseinkre: a nyomdai előállítási munkát a vonatkozó kormányhatározatnak megfelelően a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó végzi, ennek költsége bruttó 150,8 millió forint, a terjesztési munkát pedig a Magyar Posta végzi, ennek várható költsége bruttó 36,27 millió forint. Nem is ez azonban az első ilyen kiadvány, ráadásul a kabinet "eredményeit" sulykoló kampányra már tavaly is 600 millió forintot költöttek, a vizuális és tartalmi elemek kidolgozásban résztvevő Lounge Design Kft.-t és a Rogán Antal szomszédjához, Csetényi Csabához köthető HG360 Reklámügynökség Kft.-t hirdetmény nélküli közbeszerzésen választották ki.

Megírtuk azt is: ingyen adta át az "A magyar reformok működnek" kampány elemeit a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a Fidesznek januártól, a nulla forintos szerződés lehetővé teszi, hogy továbbiakban a párt is bármely szokásos reklámfelületen felhasználhassa a közpénzből finanszírozott kampány elemeit. Két éve a "Magyarország jobban teljesít" szlogent és a hozzá tartozó, felfelé irányuló nyilas dizájnt adta át ingyen és bérmentve a pártnak a kabinet, az egy 800 millió forintos kampány volt - már az adófizetőknek.

Ha valaki házasságban él, ott felmerülhetnek viták, de ez nem azt jelenti, hogy ezeket ne lehetne kulturáltan lezárni mindkét fél megelégedésére - állítja Csepreghy Nándor a Brüsszel és a kabinet közötti feszültségekről. A Miniszterelnökség miniszterhelyettese szerint nincsenek komoly nézetkülönbségek, ráadásul Corina Creţu regionális politikáért felelős uniós biztos és Lázár János a múlt héten nagyot lépett előre, így ma a kormány egy újabb "békülésre" adhatja áldását. A kabinet eközben arról már döntött: megváltoztatja az uniós projektértékelési rendszert, így olyan nyilvános pályázatelbírálói névsort hoznak létre, amely minimalizálja a korrupciós kockázatokat, mert Csepreghy is vallja: „nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani”.