Cáfolja viszont a milliárdos nagyságrendű BKV-s megvesztegetési botrányban való részességét az Eurocontact Public Affairs GmbH. – írja a portfolio.hu. Kiadott közleményük szerint a cég valóban együttműködött az Alstom csoporttal a budapesti metrótender ügyé¬ben. Az Alstom-megállapodás mindössze egy szokásos tanácsadói szerződés volt, amihez hasonlót az Alstom 2001 és 2010 között világszerte több százat kötött angliai irodáján keresztül.
A megállapodás tényszerűen és a hatóságok által is igazoltan teljesítésült. Az SFO (brit nyomozóhatóság) és az osztrák, ilyen jellegű ügyekre feljogosított bűnügyi hatóságok három éven át vizsgálták az Eurocontact minden gazdasági tevékenységét és összes pénzmozgását, pénzmozgásra utaló nyomot vagy arra utaló adatot, hogy a szerződés nem került volna teljesítésre, nem találtak. Az angol hatóságok a kifejezett osztrák kérés ellenére sem tudtak megnevezni senkit, akit szerintük megvesztegettek volna. Ebből adódóan pedig bűncselekmény hiányában az osztrák államügyészség jogerősen lezárta az ügyet - áll a GmbH közleményében.
A BKV reagálása szerint „A sajtóban megjelent hírekkel kapcsolatban – melyek állítása szerint a brit nyomozóhatóság vizsgálatot folytat az Alstom Transport UK & Ireland ügyvezető igazgatója ellen a társaságunk által 2006–2007-ben beszerzett Alstom metrókocsik tenderére vonatkozóan – hangsúlyozni kívánjuk, hogy az angol hatóságok eddig nem keresték meg a BKV Zrt-t. Külön kiemeljük, hogy a sajtóban hivatkozott beszerzés időpontja közel tíz évvel ezelőtti, az említett járműbeszerzés 2006–2007 között történt, amikor nem a jelenlegi vezetés irányította a BKV-t”.
A dokumentumon a BKV Zrt. mint ajánlatkérő részéről Aba Botond vezérigazgató, a nyertes ajánlattevők részéről Zal Sahbaz üzletfejlesztési elnökhelyettes, Michael Anderson üzletfejlesztési igazgató, Karda László vezérigazgató és Ács Sándor igazgatósági elnök neve szerepel. A szerződést Demszky Gábor jelenlétében szignálták a felek, a papíron ott van Budapest akkori főpolgármesterének aláírása is.