A portál szerint még sem a nyomvonal, sem a költségek nem ismertek. A 30 kilométeren futó vasútvonal 6-7 kilométerre van Szekszárdtól, így logikus ötletnek tűnik, hogy meghosszabbítsák. Ezt a kormányfő az Origo szerint nemrég meg is ígérte, amikor a Modern városok program keretében a tolnai megyeszékhelyen járt, ám erről sem az MTI, sem az országos sajtó nem számolt be, csupán a helyi médiumokból derült ki: tényként hangzott el a kormányfő szájából, hogy épül egy vonal Szekszárdra.
Ahogy lapunk is beszámolt róla, a felcsúti kisvasút is hosszabb lesz, miután a projektbizottság egyhangúan támogatta az etyeki nyomvonal tervét. A meghosszabbításra két terv született, a kettő közül pedig a rosszabbat sikerült kiválasztani: olcsóbb és rövidebb vonalon lehetne a kisvasutat Herceghalomra vinni, ahol már rendes vasúti fővonalra lehet átszállni, így az ott élők fővárosban jutása érdemben gyorsulna. Ehelyett Etyekről Bicskére lehet majd utazni átszállni,mivel csak így lehet összekötni a vonalat Orbán Viktor kedvenc falujával. Az előzetes tanulmány szerint a beruházás 9 milliárd forintba fog kerülni az államnak, ehhez jön még a felcsúti kisvasút meghosszabbítása Bicskéig.