Tíz éve még az is elég volt ahhoz, hogy egy Forma-1-es pilóta sikeres legyen, ha jól versenyzett a futamokon, látványos előzéseket hajtott végre, illetve szimpatikus interjúk és cikkek jelentek meg vele kapcsolatban. Ma már egy egész marketing-csapatnak kell a versenyző mögött állnia, hogy kezelni tudja a különféle közösségi médiás felületeket. A szurkolók látni akarják, mit csinálnak kedvenceik a nagydíjakon kívül, a magánéletben. Ezt az intim szférát nem szívesen osztja meg mindegyik pilóta.
Az óriási népszerűségnek örvendő Ferrari két alkalmazottja, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen például nincs fent a Facebook közösségi oldalon, a népszerű videó- és képmegosztó Instagramon és a rövid bejegyzések posztolására alkalmas Twitteren sem. "Nem érzek ingerenciát arra, hogy megosszam másokkal, mi történik a magánéletemben. De az is lehet, hogy csak túlságosan unalmas vagyok" – viccelődött korábban a négyszeres világbajnok Vettel. Räikkönen passzivitása az interneten azért is különös, mert tavaly őt választották a száguldó cirkusz legnépszerűbb sportolójának, tehát érdeklődő szurkolókból nem lenne hiány. Persze nehezen lehetne összeegyeztetni a közösségi médiában való aktivitást a finn pilóta "nemtörődöm" stílusával...
Nem alakult jól a 2015-ös szezonban rettenetesen szereplő McLaren-Honda tegnapi tesztje. Fernando Alonso autójában ki kellett cserélni az erőforrást, mivel gondok akadtak a víznyomással. A spanyol nem futott mért kört, összesen háromszor ment ki a pályára. A csapatbajnok Mercedes a zárónapon bemutatta az új orrkúpját, mely keskenyebb a tavalyinál.
Az olasz istálló sztárjain kívül viszont nagyon aktív a Forma-1 mezőnye. Ahogy az elmúlt két évben a pályán óriási előnnyel nyert rendre Lewis Hamilton, úgy követők számában is rendesen lehagyja a többi versenyzőt. Ha összeadjuk a háromszoros világbajnok Facebook-, Twitter- és Instagram-rajongóinak a számát, akkor több mint kétszer többel rendelkezik (9 298 656 követő) a második Fernando Alonsónál (4 473 069).
A brit pilóta magánéletében számos kulturális- és sporteseményre jár el, extravagáns öltözékével hívja fel magára a figyelmet, és sok olyan helyre jut el a világban, mely csak kevés "földi halandónak" adatik meg. Ezeket a pillanatokat rendszerint megosztja követőivel, mely tettét rendkívül díjazza a Forma-1 "mindenható ura", Bernie Ecclestone. "Amellett, hogy tehetséges, ő egy rendes srác, aki kimegy az utcára a sportágat támogatni és népszerűsíteni. Olyan, mint egy jegyiroda – élt korábban a különös hasonlattal a 85 éves brit üzletember, aki néhány pilótát viszont igencsak bírált. – Nico Rosberg nem valami hasznos. Sajnos a német szurkolók nem állnak mögötte. Vettel szintén nem hoz sokat a konyhára, az emberek többsége fel sem ismerné az utcán."
Hamilton után az internet legnépszerűbb Forma-1-es pilótái a McLaren-Honda két versenyzője, Alonso és Jenson Button sorrendben. Őket követi a címvédő legnagyobb riválisa és egyben csapattársa, Rosberg. A Top 10-es listán leginkább a 9. helyezett Rio Haryanto szereplése a meglepő. Indonézia első pilótája a sorozatban idén debütál a Manor versenyzőjeként. Hazájának kormánya és az állami olajvállalat állítólag 13 millió euróval pénzeli Haryantót, hogy szerepelhessen a legjobbak között. A Manor legfőbb célja – a pénzszerzés mellett – az volt a 23 éves pilóta szerződtetésével, hogy így népszerűsítse Ázsiában a sportágat. Ezzel szemben a Renault újonca, Jolyon Palmer és a Manor másik debütálója, Pascal Wehrlein az online népszerűségi lista alján szerepel: előbbi 38557, utóbbi pedig 38525 rajongót számlált a tegnapi adatok alapján.