sztrájk;Miskolc;MVK Zrt.;

A közlekedési szakszervezetek február 3-án tartottak demonstrációt a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. telephelyénél  MTI Fotó: Va

- Sztrájk Miskolcon

Megkezdődött a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. dolgozóinak sztrájkja szerdán, a cégnél működő szakszervezetek egyebek között a beígért, de elmaradt tavalyi béremelést, az évek óta visszatartott prémiumot, a diszkrimináció megszüntetését, valamint a szakszervezetekkel való kulturált, rendszeres egyeztetést akarják kikényszeríteni. Singlár Zsolt, a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. vezérigazgatója a sztrájkkal kapcsolatban közölte, hogy az nem zavarta meg Miskolc életét, nyugalom van a városban, a közlekedés zavartalan, megfelelő a járatsűrűség.

A vezérigazgató szerint "nagyon kevesen, a dolgozóknak mindössze 17 százaléka csatlakozott a munkabeszüntetéshez". Singlár Zsolt úgy fogalmazott: a város lakói semmit nem éreznek a sztrájkból, a közlekedési vállalat a sztrájktörvény betartásával gondoskodik arról, hogy a lehető legtöbb járatot indítsa. Hozzátette: a szerződéses - úgynevezett munkásjáratok - mindegyike közlekedik, a dolgozók el tudtak jutni az ipari centrumokba.

Megjegyezte azt is: "a vállalat a törvényesség betartására maximálisan ügyel, és a szakszervezetekkel folyamatosan tartja a kapcsolatot". Zelenka László, a sztrájkbizottság elnöke szerda reggel azt mondta: kellő támogatottsággal bír a sztrájk, a törvényileg garantált tömegközlekedést pedig természetesen biztosítják a dolgozók. 

MTI Fotó: Vajda János

MTI Fotó: Vajda János

Korábban írtuk: a villamos- és autóbuszmegállókban több a várakozó utas, ugyanakkor a közlekedésben nincs fennakadás, az MVK már február 14-én közzétette a sztrájk idején közlekedő autóbuszok és villamosok menetrendjét. A járatok kétharmada közlekedik, ugyanakkor napközben lesz olyan buszjárat - főleg Miskolc külső részein - amelyre órát kell várni.

Zelenka  szerint a cég vezetése törvénytelenséget követ el azzal, hogy a nem sztrájkoló dolgozókkal plusz járatokat indít el. Ezért megteszik a szükséges jogi lépéseket. A társaság kedden egyébként már jelezte: arra törekszik, hogy az elégséges szolgáltatásként (66 százalék) feltüntetett járatszámnál több járatot indítsanak. 

MTI Fotó: Vajda János

MTI Fotó: Vajda János

Ahogy a Népszava már beszámolt róla: nem jogellenes a miskolci közlekedési szakszervezetek által szervezett, mától kezdődő munkabeszüntetés a bíróság szerint, hiába állította ezt a városi tulajdonban lévő Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. A sztrájkkal a szakszervezetek egyebek között

  • a beígért, de elmaradt tavalyi béremelést,

  • az évek óta visszatartott prémiumot,

  • a diszkrimináció megszüntetését (a dolgozók nagyobb csoportját érintő intézkedések meghozatala és tervezése rendszeresen az Üzemi Tanács véleményének kikérése nélkül történik, a döntéseket egyoldalúan hozzák),

  • a szakszervezetekkel való kulturált, rendszeres egyeztetést akarják kikényszeríteni.

A bíróság kedd délutáni döntése után nagy volt a fejetlenség az MVK Zrt. háza táján, a cég mindenképpen el akarta kerülni a sztrájkot. Úgy tudjuk, kompromisszum ígéretével a szakszervezeti vezetőket is berendelték, érdemi egyeztetésre azonban nem került sor, a közlekedési cég csak tovább szerette volna húzni az időt. Az MVK Zrt. kedden este közölte: nem fogadja el a bíróság nem jogerős döntését, fellebbez ellene.

A közlekedési szakszervezetek február 3-án tartottak demonstrációt a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. telephelyénél MTI Fotó: Vajda János

A közlekedési szakszervezetek február 3-án tartottak demonstrációt a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. telephelyénél MTI Fotó: Vajda János

Lásd még: Sztrájkba lépnek a miskolci közlekedésiek

Az egy évvel ezelőttinél harmadával többen támogatják a magyar-orosz gazdasági kapcsolatok erősítését - derült ki a Nézőpont Intézet felméréséből, amelynek összefoglalóját szerdán juttatták el.