A vezérigazgató szerint "nagyon kevesen, a dolgozóknak mindössze 17 százaléka csatlakozott a munkabeszüntetéshez". Singlár Zsolt úgy fogalmazott: a város lakói semmit nem éreznek a sztrájkból, a közlekedési vállalat a sztrájktörvény betartásával gondoskodik arról, hogy a lehető legtöbb járatot indítsa. Hozzátette: a szerződéses - úgynevezett munkásjáratok - mindegyike közlekedik, a dolgozók el tudtak jutni az ipari centrumokba.
Megjegyezte azt is: "a vállalat a törvényesség betartására maximálisan ügyel, és a szakszervezetekkel folyamatosan tartja a kapcsolatot". Zelenka László, a sztrájkbizottság elnöke szerda reggel azt mondta: kellő támogatottsággal bír a sztrájk, a törvényileg garantált tömegközlekedést pedig természetesen biztosítják a dolgozók.
MTI Fotó: Vajda János
Korábban írtuk: a villamos- és autóbuszmegállókban több a várakozó utas, ugyanakkor a közlekedésben nincs fennakadás, az MVK már február 14-én közzétette a sztrájk idején közlekedő autóbuszok és villamosok menetrendjét. A járatok kétharmada közlekedik, ugyanakkor napközben lesz olyan buszjárat - főleg Miskolc külső részein - amelyre órát kell várni.
Zelenka szerint a cég vezetése törvénytelenséget követ el azzal, hogy a nem sztrájkoló dolgozókkal plusz járatokat indít el. Ezért megteszik a szükséges jogi lépéseket. A társaság kedden egyébként már jelezte: arra törekszik, hogy az elégséges szolgáltatásként (66 százalék) feltüntetett járatszámnál több járatot indítsanak.
MTI Fotó: Vajda János
Ahogy a Népszava már beszámolt róla: nem jogellenes a miskolci közlekedési szakszervezetek által szervezett, mától kezdődő munkabeszüntetés a bíróság szerint, hiába állította ezt a városi tulajdonban lévő Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. A sztrájkkal a szakszervezetek egyebek között
- a beígért, de elmaradt tavalyi béremelést,
- az évek óta visszatartott prémiumot,
- a diszkrimináció megszüntetését (a dolgozók nagyobb csoportját érintő intézkedések meghozatala és tervezése rendszeresen az Üzemi Tanács véleményének kikérése nélkül történik, a döntéseket egyoldalúan hozzák),
- a szakszervezetekkel való kulturált, rendszeres egyeztetést akarják kikényszeríteni.
A bíróság kedd délutáni döntése után nagy volt a fejetlenség az MVK Zrt. háza táján, a cég mindenképpen el akarta kerülni a sztrájkot. Úgy tudjuk, kompromisszum ígéretével a szakszervezeti vezetőket is berendelték, érdemi egyeztetésre azonban nem került sor, a közlekedési cég csak tovább szerette volna húzni az időt. Az MVK Zrt. kedden este közölte: nem fogadja el a bíróság nem jogerős döntését, fellebbez ellene.
A közlekedési szakszervezetek február 3-án tartottak demonstrációt a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. telephelyénél MTI Fotó: Vajda János