táblagépek;Vodafone Digitális Iskola Program;Fekete Borbála Általános Iskola;Komplex Instrukciós Program;

Az egyéni fejlesztésben segít a táblagép FORRÁS: VODAFON

- Vodafone táblagépek az egyenlő esélyekért

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében 16 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a napokban a Hajdú-Bihar megyei Hencidán a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-Erdő Tagiskolájának diákjai. Az év első néhány hetében a vállalat országszerte 20 iskolába juttat el 1200 darab táblagépet, díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását.

A több mint 120 éve alapított hencidai iskola 2011-ben csatlakozott a Komplex Instrukciós Programhoz, 2013 augusztusa óta pedig a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-erdő Általános Iskolája néven, tagintézményként működik, 2014/15 tanévtől roma nemzetiségi iskolaként. A program az egyéni fejlődést támogató oktatás megvalósítására vállalkozik a digitális eszközök alkalmazásával. A módszertan átvételével a pedagógusok a korábbinál lényegesen nagyobb hangsúlyt tudtak helyezni a halmozottan hátrányos helyzetű diákok egyéni fejlesztésére, a nevelés, az oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére, mondta az igazgató asszony.

A Vodafone által elindított, mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját támogató Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket.

A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. A Program célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert a közeljövőben a program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézményben is bevezetik. A pedagógusok képzését is a Vodafone alapítványa finanszírozza.

„Szeretném azt elmondani, hogy közvilágítás-ügyben, amiben szintén elhangzott, hogy európai uniós szervek a Bizottság felé eljárást kezdeményeztek, az Európai Bizottság az észrevételeink nagy részét elfogadta. Ami nagyon nagy sajtótéma volt, csak erről már nem írnak” - közölte szokásos, csütörtöki kormányinfóján Lázár János.