A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője úgy látja, a Duna TV-nek még nem sikerült visszacsábítania azokat a nézőket, akik a „régi” M1 tartalmait keresik, az új „nemzeti hírcsatornává” előlépett M1 nézettsége pedig igen gyatra az átalakulás előttihez képest. A Duna egyik legnézettebb műsora a Magyarország, szeretlek! című vetélkedő, amellyel kapcsolatban az MTVA sajtóosztálya elárulta, hogy a produkció költsége epizódonként 7,8 millió forint, illetve a „belső humán kapacitás és a technikai költség” további 1,7 milliót emészt fel. Így tehát egy epizód összesen 9,5 millió forintba kerül, ami az előző, 18 részes évad esetében 171 millió forintba került csak az előállításra. Az eddigi 127 epizód - ezekkel a költségekkel számolva - több mint 1,2 milliárd forintjába van az adófizetőknek.
Eközben a kormányoldal a rádiós piacon erősödhet, rövidesen megszólal ugyanis a fővárosi 105,9-es frekvencián a Magyar Időkhöz köthető a Karc FM. Az új rádió főszerkesztője Gajdics Ottó, aki egy évvel ezelőtt fordított hátat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Lánchíd Rádiónak – ahol szintén főszerkesztő volt –, amikor Simicska kirohant Orbán Viktor miniszterelnök ellen. Emellett Andy Vajna DJ FM-je is hamarosan elindulhat, hiszen a kormánybiztos Radio Plus Kft.-je alakilag érvényes pályázatot nyújtott be a médiahatósághoz a budapesti 96,4 MHz rádiós frekvenciára. Vajnáék egyetlen vetélytársát, az Autórádió Műsorszolgáltató Kft.-t kizárták a versenyből, mert a hiánypótlási felhívás ellenére sem csatolt egy kötelező igazolást. A DJ FM célja vélhetően az, hogy felvegye a versenyt Simicska Music FM-jével.