Az NFM a Népszava kérdésére adott válaszában kitért arra, hogy a következő évek egyik alapvető közlekedésfejlesztési feladata a gyorsforgalmi összeköttetések megteremtése az ilyen közúti kapcsolatot még nélkülöző megyei jogú városokig, kiemelt gazdasági térségekig, és az autópályák országhatárokig tartó szakaszainak kiépítése.
A Modern Városok Programban mostanáig 13 megyei jogú várossal jött létre megállapodás. A beruházások eltérő előkészítettségi foka miatt a munkálatok pontos ütemezését a közzétett határidőkre is figyelemmel a közeljövőben véglegesíti a tárca.
A kormány a következő években költségvetési forrásból 750-1000 milliárd forintot szán döntő részben a közúthálózat bővítésére. A Modern Városok Programban például teljesülhet többek között Sopron és Szolnok gyorsforgalmi bekötése, a Nyíregyházát nyugatról elkerülő út megépítése.
Idén megépül az M86 Hegyfalu-Csorna szakasza, ezzel gyorsforgalmi összeköttetést kap Szombathely. Közúton majd' 300 kilométeren indulhatnak meg 2016-ban beruházások több mint nettó 520 milliárd forintból. A kapcsolódó közbeszerzési kiírások döntő részben már az elmúlt hónapokban megjelentek.
Az M4 az M0 körgyűrűtől a 4. számú főút nyomvonalával párhuzamosan épül meg Abonyig, ahol bekapcsolódik a félkész, csökkentett műszaki tartalommal, változatlan nyomvonalon befejezendő szakaszba.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elszámolása az M4 korábbi kivitelezőivel jelenleg is folyik, befejezéshez közeli állapotban van. A továbbiakban a három szakasz (M0-Cegléd, Cegléd-Abony, Abony-Törökszentmiklós) kivitelezési szerződésének megkötésére, az építkezés megkezdésére 2016 szeptember és 2017 december között lehet számítani - tájékoztatta a szaktárca lapunkat.