Az RTL vezérigazgatója leszögezte, hogy a csatorna a saját árazásának kialakításakor maximálisan figyelembe veszi a GVH szabályait, így meggyőződése, hogy semmi szabályellenes nincs a gyakorlatukban, amelynek során úgynevezett közös csatorna átlagáron értékesítették az RTL Klub és az RTL3 csatornacsomag (az RTL-csoport három kábelcsatornája, a Film+, a Cool, és az RTL2) reklámidejét a hirdetőknek. A GVH szerint ez aggályos, mivel a társaság a kábelcsatornáit kiemelte a száz magyar nyelvű kis adó közül, s az RTL Klub szintjére helyezte. Vidus véleményét Kolosi Péter programigazgató nem kívánta lapunknak kommentálni.
Eközben kiderült, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda két hónap alatt 1,5 milliárd forintot kötött kommunikációs szerződésekre. A legnagyobb értékű megbízást a kabinetirodát vezető Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának a cégei kapták: a minisztérium 1,2 milliárd forint értékben szerződött a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel. A nyáron az akkor még HG360 néven futó Network is győztesen került ki a Rogán tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) évi 25 milliárdos keretösszegű kommunikációs tenderén. Ezen felül Csetényi cége népszerűsítette a kormányablakokat 1,5 milliárd forintért, és 900 millió forintot kapott a kormány két bevándorlás ellenes kampányára. Csetényiéken kívül az FWD Affairs Kft.-vel is szerződött Rogán minisztériuma. A magyarországi lakcímmel rendelkező amerikai politikai tanácsadó-jogász, Patrick Egan érdekeltségébe tartozó cég 14 millió forintot nyert el a Kabinetirodától „nemzetközi kommunikációs tevékenység támogatása” címszó alatt. A Kabinetiroda költségvetésébe került Deutsch Tamás internetes nemzeti konzultációjának, az Internetkonnak a szervezése 13 millióért, és a Századvég Politikai Alapítvány vezette nemzetközi konzorcium támogatása is, amely a kormány politikájának észak-amerikai képviseletét, és lobbitevékenységét végzi 1,36 milliárdért. Érdekes, hogy Rogán tárcája azzal a Mernyó Ferenccel is 7,2 milliós informatikai szerződést kötött, aki felfuttatta a „Mondjunk le az augusztus 20-i tűzijáték élményéről az árvízkárosultak javára” címmel futó facebookos gerillakampányt – a kezdeményezést a kormány is napirendre tűzte. Kiderült az is, hogy a Kabinetiroda 2015 januárja és 2016 júniusa között 3,2 millió forintot fizet Kovács Zoltán lakásbérlésére. Így a kormányszóvivő albérlete havonta nagyjából 180 ezer forintba kerül.
Az NKH tenderének egy másik győztese, Kuna Tibor Trinity Communications Kft.-je is szépen gyarapszik: Szijjártó Péter barátjának vállalata a napokban két közbeszerzést is elnyert, összesen 48,9 millió forint értékben a Dunántúli Regionális Vízmű (DRV) Zrt.-nél. Kuna 1999-től 2003-ig az Ifjúsági és Sportminisztérium munkatársa, majd 2003-tól 2008-ig a Fidesz-frakció kabinettitkára volt. Érdekeltségei 2010 óta mintegy 50 milliárd forint értékben nyertek el közbeszerzéseket – szedte össze az Átlátszó. Ezzel kapcsolatban az Együtt közölte: ízléstelen, hogy miközben tavaly igen komoly létszámleépítések voltak a DRV-nél, amelynek vezérigazgatója tiltakozásul le is mondott, arra simán kerül ötvenmillió, hogy a fideszes cég kommunikálja a vállalatot. A párt szerint ebből az összegből 15 munkahelyet lehetett volna megmenteni a cégnél.