Az autógyár részvényének árfolyama a bejelentést követően is több mint 10 százalékos mínuszban volt, igaz, hogy a nap folyamán már korábban húsz százalékot esett, amikor a szakszervezeti képviselők bejelentették, hogy a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes) versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalás ellenes hivatal január 7-én házkutatást tartott a Renault autógyár hivatali helységeiben.
A tőzsdéről érkező kellemetlen hírek után, a másik nagy autógyártó, a PSA Peugeot Citroen jelezte, hogy náluk nem volt házkutatás, és a motorok hatósági tesztelésekor semmilyen probléma nem mutatkozott.
A Renault esetében a cég székhelyén a Párizs közeli Boulogne-Billancourt-ban, valamint a két nagy fejlesztő központban, a fővárostól délre és nyugatra voltak házkutatások a vezetőség szerint. A vizsgálatok pontos idejét azonban nem jelölte meg a cég.
A Renault a házkutatásokat olyan "nyomozati kiegészítésnek" nevezte, amelyek célja, hogy a Volkswagen-botrányt követően Franciaországban felállított független technikai bizottság "az első vizsgálati elemeit véglegesen megerősítse". Az autógyár szerint az eddigi tesztek nem jeleztek csalásra lehetőséget adó szoftverekkel üzemelő motorokat a Renault-járművekben.
A Volkswagen autógyár károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat.
A France Inter közszolgálati rádió szerint viszont a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak. A francia környezetvédelmi és energiaügyi minisztériumban csütörtökön is tartott a tesztek kiértékelése, ami után sajtótájékoztató várható. A Renault árfolyamvesztését a PSA Peugeot Citroen is több mint négyszázalékos gyengüléssel követte.