A szövetség elnöke emlékeztet rá, már a tavalyi bérmegállapodás záradéka is tartalmazta, hogy a kormány hajlandó módosítani a munkavállalókra nézve sok kérdésben hátrányos szabályokat, de az egyeztetés azóta sem kezdődött el. Kordás László a Népszavának úgy fogalmazott, a karácsony előtt született, bérmegállapodásnak nem nevezhető egyezségben – amelyet a MSZSZ nem írt alá, mert nem tartalmazott a vállalkozások számára iránymutató bérajánlást az idei évre – továbbra sincs garancia, hogy a kormány hajlandó napirendre tűzni a három fontos kérdést, ezért tegnap levélben sürgették a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának összehívását.
Közben azonban minden jogi, szakértői és szervezési segítséget megadnak az összefogásra és sztrájkra készülő közlekedési szakszervezeteknek, amelyek eddig sikertelen bértárgyalásokat folytattak a BKV-nál, a MÁV-nál és a miskolci közlekedési vállalatnál. Kordás László szerint azért jutott idáig a dolgozók elégedetlensége, mert országos bérajánlás hiányában „egyfajta céltalanság lett úrrá a munka világában”. A miskolci közlekedési dolgozók még a tavaly megígért béremelésükért harcolnak, de az önkormányzati közműcégek és közlekedési vállalatok idei üzleti terveinek elfogadásakor tör ki az igazi balhé, amikor kiderül, milyen minimális béremelésben gondolkodnak a cégvezetők.
Más ágazatokban a kormány egyes csoportoknak több pénzt kínálva törekszik a dolgozók megosztására, a MSZSZ viszont szeretné egységbe tömöríteni az elégedetlen rétegeket, hogy ha kell, együtt mozduljanak a közös érdekek mentén.