A fővárosi BKV újra fuldoklik az adósságokban. Hiába az időnkénti állami mentőinjekció, lassan már az összeomlás szélére kerül. Mindenesetre a vállalat vezetői milliós fizetéseket visznek haza havonta. Arra a kérdésre, miként engedheti meg magának egy veszteséges vállalat, hogy vezetői ilyen magas javadalmazásban részesüljenek, a szokásos semmitmondó - vagy tán éppen ezzel mindent eláruló - hallgatás a "válasz". Demszky sokkal jobb főpolgármester volt utódjánál, mégis időnként szinte már sajnálom Tarlóst, mert szerintem a BKV-nál kialakult katasztrofális helyzetért nem tehető egyedül felelőssé.
Budapest - a többi városhoz, településhez hasonlóan - a kormány cselédje lett, minden a kormány úri kegyétől függ. Ennek a politikának lett a BKV is áldozata. A BKV menedzsmentje a megoldást keresve jobb híján felmelegítette azt a már új korában is rossznak bizonyult ötletét, melynek értelmében a járatokat ritkítanák, illetve korábban indítanák az utolsó járatokat. Egyszeri ránézésre is azonnal látható, hogy ez az elképzelés kivitelezhetetlen, hiszen az utasszám változatlan marad. Vagyis előre jósolható a tömegnyomor a buszokon, villamosokon s ezáltal biztosan nem növekedne a szolgáltatás színvonala, sőt, ellenkezőleg, jelentősen csökkenne. Az sem válna a BKV dicsőségére, ha agglomerációs járatait a főváros határán visszafordítaná, a viszonylatok további szakaszainak a fenntartását az önkormányzatokra bízná.
Ilyen módon települések százai, emberek tízezrei lehetetlenülnének el, hiszen az önkormányzatok nem rendelkeznek annyi pénzzel, hogy a járatok működtetését át tudnák venni. Azonkívül a Budapest körüli falvak, városok legtöbbjének nincs vasútállomása, kapcsolatukat a nagyvilággal a legtöbb esetben a BKV, valamint a HÉV járatai biztosítják. Hiányukban jóval nehezebben fognak tudni a helyi lakosok elhelyezkedni, a munkanélküliek aránya meredeken emelkedne. A folyamat "eredményeként" csökkenhet a beruházások aránya, a gazdasági növekedés megreked, majd visszaesik. Az emberek kiszolgáltatottsága, nyomora pedig emelkedni fog. Egyre egyértelműbb, hogy Orbánék szemében a város "bűnös". Erre az aljas szándékra utal az is, hogy a BKV megmentéséről már régóta tervezett Orbán és Tarlós közti konzultáció ismét elmarad.
Csakhogy a kormány nemtörődömségével nemcsak a fővárost, hanem a Budapestet körülvevő régiót is sújtja, s ezzel közvetve az egész országot megkárosítja. Egy világváros, mint amilyen Budapest, tömegközlekedése túlmutat önmagán. Különösen akkor, ha olyan mértékben emelkedik ki minden tekintetben az ország települései közül, mint Magyarországon. Ha erre az alapvető igazságra nem jön rá idejében a kormány és rövidlátó, kicsinyes politikájával tönkreteszi a legnagyobb magyar város tömegközlekedését, akkor hatalmas öngólt rúg saját magának, ami nem lenne önmagában baj, csak sajnos ennek a levét is az egyszerű emberek innák meg.