Budapest legforgalmasabb kerékpáros útvonala, a budai rakparton vezető Eurovelo is megújult a 17 milliárdból megvalósuló fonódó villamos építése kapcsán - számolt be az Index.hu. Ahogyan írták a "sok tervező, szakember, kivitelező viszont valószínűleg mind úgy volt vele, ha a fonódó kapcsán fonódni kezd a bringaút is összevissza, az majd senkit nem zavar". Ez viszont nem így van, a tervezett bicikliút ugyanis inkább akadályversenyre hasonlít.
Ha valaki ezen a szakaszon akar végigmenni biciklivel, akkor fákat, villanyoszlopokat és egy trafóházat is ki kell kerülnie. Nem beszélve arról, hogy a Bem téren két kerékpáros átjárót elfelejtettek megépíteni a kivitelezők, a Csalogány utcánál pedig a kerékpárút keresztezi a villamos sínt, amit egy derékszögű kanyarral oldottak meg - nyilatkozta lapunknak Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivője. Emlékeztetett rá, a problémák nem újkeletűek, ők már 2010-ben jelezték a tervezőnek, hogy a bicikliút ebben a formájában nem lesz jó.
A legnagyobb közösségi oldalra posztolta ki egy helyi lakos az alábbi képet, amely a Rákóczi Ferenc utcában készült a frissen befejezett kerékpárútról. 2015 októberében kezdődött meg Körmenden a gyalog- és kerékpárút építése egy sikeres pályázatot követően. A 400 millió forint költségvetésű projekttel november végéig kellett végezniük a kivitelezőknek. Az elkészült kerékpárút minőségével azonban nem mindenki elégedett.
Vagyis a sávok túl szűkek - így nem felelnek meg az előírásoknak -, s a növekvő kerékpár forgalmat sem bírja el az út. Aggályaikat viszont figyelmen kívül hagyták, így - a klub véleménye szerint - a jövőben akár megsokszorozódhat a biciklis balesetek száma, s biciklis dugók is kialakulhatnak a szakaszon. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mindenesetre nyugodt. Szerintük a műszaki átadás-átvétel még odébb van (december 23-ra tervezik), a kerékpárutat pedig jelenleg is ellenőrzik. Vizsgálják például, hogy megfelel-e a terveknek és a szabványoknak, jól használható-e a mindennapokban is, amennyiben pedig hibát észlelnek, azokat a kivitelezővel az átadás előtt elvégeztetik.
Persze van, ami a jövőben sem változik meg. A csatornafedelek az átadás után is problémát jelenthetnek, mivel a Fővárosi Csatornázási Művek a zsilipműtárgy aknát nem tudta áthelyezni. Ennek oka, hogy egészen mélyen van, még a HÉV alatt is átmegy. A BKK szerint ezt a kerékpárúttal egy szintbe hozták, a későbbiekben pedig még egységes festést is kap. S megmaradnak a fák is, amelyek megmentését a BKK az egész projekt kulcsfontosságú elemének tekintette. A dunai panorámához ugyanis hozzá tartoznak a több évtizedes fák.
Érdekes kérdés viszont, hogy ha baleset történik, azon mit segít a panoráma, s hogy abban az esetben kit terhel majd a felelősség. Halász Áron szerint az ilyen esetekben a hatósági eljárás természetesen továbbra is megkerülhetetlen lesz, a balesetek viszont a tervező és a kivitelező számlájára lesznek írhatók. A végleges bicikliutat a tervek szerint a fonódó villamoshálózattal együtt 2016. január közepén adják majd át.