Malév;bombardier;exállamtitkár;

- Repülőgépet vett az exállamtitkár

Akár kormánygépként is üzemelhet a továbbiakban az utolsó Malév-repülő, amelyet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) korábbi államtitkára vásárolt meg a felszámolótól – írta a Népszabadság. A győri székhelyű Sectum Air Services Kft. 230 millió forintot fizetett a Bombardier CRJ-200-as gépért. 

A történet azért is érdekes, mert Kohut Balázs ex-államtitkár egyben az állami tulajdonú Eximbank felügyelőbizottságának tagja is, amely az egész projektet hitelezte - egyébként a bank tulajdonosi jogait a KKM gyakorolja. A kft. pénzügyi befektetőinek képviselője, Boris Mihály a Népszabadságnak elmondta, hogy a gépet üzleti céllal vették meg: 20-30 személyes, komfortos kialakításban gondolkodnak, a vásárlást azzal indokolták, hogy piackutatásuk szerint nincs az országban olyan, bárki által bérelhető gép, amely ilyen utasszámot ki tudna szolgálni. Boris szerint, nem zárkóznak el attól sem, hogy bérbe adják a gépet kormányutakra, vagy induljanak kormányzati közbeszerzéseken, de mint mondta, egyelőre folyik a repülő műszaki vizsgálata.

Kohut a tavasszal távozott Szijjártó Péter tárcájától. Sokan úgy vélik, a Quaestor-ügy állhatott a háttérben, ám hivatalosan a külügy azt közölte, hogy az államtitkár már kinevezésekor megmondta, fél év után vissza akar térni a privát szférába. A DK akkor közölte, az indoklás "szemfényvesztő hazugság". Mint írták, dokumentumokkal tudják bizonyítani, hogy Kohut ténykedését botrányok jellemezték: "közpénzekkel felelőtlenül gazdálkodó, indokolatlan és rendezetlen külső céges megbízások, valamint fölösleges és pazarló ingatlankezelési szerződések sokasága" fűződik a nevéhez.. A párt szerint azok után, hogy a KKM négymilliárd forintot tartott a bedőlt brókercégekben, csak álságos mosakodás, hogy az államtitkárt "kimenekítik a hátsó ajtón".

Fejlesztik a sármelléki repteret
Ötmilliárd forintot irányoz elő a 2014–2020-as uniós fejlesztési ciklusban a hévíz–sármelléki repülőtér fejlesztésére a Balaton térség megújítását célzó csomag, további négymilliárd forintos uniós forrásból pedig a reptér és az M7-es közti gyorsforgalmi kapcsolatot építik meg - írta a Magyar Idők.
A pénzből a nagy, betonozott kifutópályát hosszabbítják és erősítik meg, közművesítenek és a technikai körülményeket is javítják. A lap a mostani fejlesztést a Győr-Pér reptéréhez hasonlította, amely egy hasonló, kétmilliárd forintos projekt után már nagyobb gépeket, például 737-es Boeingokat is tud fogadni. A sármelléki légikikötő forgalma tavaly 33 ezer fő volt: "közel 28 ezer ember a charter- és menetrend szerinti járatokat vette igénybe, mintegy ötezer utas pedig a néhány utast szállítani képes kisgépeket".
A korábbi sajtóhírekkel ellentétben a Magyar Hírlapban és az Echo Tv-ben is érdekelt Széles Gábor cége, az SGH Aviation Hungary Kft. nem érdekelt a repülőtérben - közölte az Origóval Papp Gábor. Hévíz polgármestere leszögezte, a Hévíz-Balaton Airport Kft. teljes mértékben önkormányzati tulajdonban van. Papp szerint az SGH-nak annyi köze van az ügyhöz, hogy 2014-ben reptéri eszközöket vásárolt a légikikötőt korábban üzemeltető, de felszámolt cégtől, ezeket a tárgyakat pedig jelenleg bérbe adja a mostani üzemeltetőnek. A városvezető hozzátette, az önkormányzat már dolgozik a fejlesztési terveken.



Fogalma sem volt Mészáros Lőrincnek arról, hogy cége milyen körülmények között nyerte el a szilvásváradi lovarda felújítására kiírt tendert.