A dokumentum így folytatódik:
Ma Magyarország kormánya képtelen biztosítani, hogy az általános iskolát senki ne hagyhassa el az írás-olvasás, számolás és a számítógép-kezelés képessége nélkül. Az iskolák igazgatóit parancsuralmi rendszerben nevezi ki a miniszter, a tanároknak egymást kellene megfigyelniük, az Orbán-kormány etikai kódexet erőltet a pedagógusokra.
Annak érdekében, hogy ne omoljon össze az oktatás, először is fel kellene hagyni a Rákosi-rendszert idéző központosítással. Célzottan, a 21. századnak megfelelő tananyagra koncentrálva kellene növelni az oktatásra szánt összeget, úgy, hogy Magyarország 2020-ra elérje az OECD-átlagot. Ennek számtalan forrása lehet az egykulcsos adótól az értelmetlen és korrupt állami beruházások leállításáig. Egy normálisan működő állam oktatási rendszere nem szolgálhat politikai célokat, a tanárokat pedig nem kezelheti alattvalóként.
Magyarországnak egy kreatív, gyermekközpontú, tehetséggondozásra épülő iskolarendszerre van szüksége a jelenlegi elnyomó és napi anyagi gondokkal küszködő oktatás helyett. Az a kormány, amely ezt nem tudja biztosítani, alkalmatlan az ország vezetésére, mert az ország jövőjét éli fel.
A Fidesz tönkreteszi az iskoláinkat és generációk számára teszi lehetetlenné a felemelkedést. Ez az igazi hazaárulás!
Kunhalmi Ágnes,
a Kulturális bizottság alelnöke