Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér;reggeli járatok;informatikai hiba;

Forrás: Facebook/Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

- "Havaria" volt a Liszt Ferenc repülőtéren, nem indultak a járatok

Helyreállították a számítógépes rendszert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján, folyamatosan indulnak a reggeli járatok - közölte a Budapest Airport Zrt. helyettes szóvivője. A hajnali, reggeli járatok nem indultak el a repülőtérről,  a késés tizenhárom járatot érintett, az eredeti indulási időpont szerint 6 és 8 óra között induló járatok közül. Az érintett járatok között volt két londoni, valamint egy-egy milánói, Tel Aviv-i, eindhoveni, brüsszeli, frankfurti, moszkvai, római, amszterdami, müncheni, párizsi és thesszaloniki.

Forrás: Facebook/Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Forrás: Facebook/Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Kurucz László elmondta: megkezdődött a poggyászfeltétel és a járatindítás. A nap folyamán az induló járatoknál előfordulhatnak még késések, illetve a poggyász később érhet célba. A Budapest Airport folyamatosan dolgozik a forgalom helyreállításán - tette hozzá. A távirati iroda fotóriportere azt tapasztalta, hogy a 2A terminál előcsarnoka teljesen megtelt a várakozó utasokkal.

Jó eséllyel senki nem kap majd kártérítést azok közül az utasok közül, akik a repülőtéren ragadtak. Ha ugyanis a repülő a légitársaság hibája miatt késik, akkor a légitársaság fizet kártérítést az utasnak. De most a repülőtér hibájából késtek a gépek, ilyenkor a reptérnek kellene fizetnie. Csakhogy a kártérítési rendszer kizárólag a légitársaságokat szankcionálja. A reptereket és a légiirányítást semmi nem kötelezi kártérítésre - írja az Index.

Hardy Mihály szóvivő a portálnak azt mondta: egyelőre nem tudja megmondani, fizetnek-e kártérítést, ezt a jogászok dolga lesz tisztázni. De szerinte most is vis maior történt. 2012-ben már volt egy hasonló eset, akkor az irányítótorony alatt lévő hővezeték tört el, emiatt ragadtak utasok Ferihegyen. A Budapest Airport akkor vis maiorra hivatkozva nem fizetett kártérítést, ráadásul közölte is, hogy az utasok a légitársasággal és nem a reptérrel állnak szerződéses viszonyban.