Forrás: Facebook/Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Kurucz László elmondta: megkezdődött a poggyászfeltétel és a járatindítás. A nap folyamán az induló járatoknál előfordulhatnak még késések, illetve a poggyász később érhet célba. A Budapest Airport folyamatosan dolgozik a forgalom helyreállításán - tette hozzá. A távirati iroda fotóriportere azt tapasztalta, hogy a 2A terminál előcsarnoka teljesen megtelt a várakozó utasokkal.
Jó eséllyel senki nem kap majd kártérítést azok közül az utasok közül, akik a repülőtéren ragadtak. Ha ugyanis a repülő a légitársaság hibája miatt késik, akkor a légitársaság fizet kártérítést az utasnak. De most a repülőtér hibájából késtek a gépek, ilyenkor a reptérnek kellene fizetnie. Csakhogy a kártérítési rendszer kizárólag a légitársaságokat szankcionálja. A reptereket és a légiirányítást semmi nem kötelezi kártérítésre - írja az Index.
Hardy Mihály szóvivő a portálnak azt mondta: egyelőre nem tudja megmondani, fizetnek-e kártérítést, ezt a jogászok dolga lesz tisztázni. De szerinte most is vis maior történt. 2012-ben már volt egy hasonló eset, akkor az irányítótorony alatt lévő hővezeték tört el, emiatt ragadtak utasok Ferihegyen. A Budapest Airport akkor vis maiorra hivatkozva nem fizetett kártérítést, ráadásul közölte is, hogy az utasok a légitársasággal és nem a reptérrel állnak szerződéses viszonyban.