Az első hírek arról szóltak, hogy több mint negyvenen utaztak az orosz gyártmányú Antonov-12-es szállítógépen. A CNN-nek egy dél-szudáni elnöki szóvivő ugyanakkor azt erősítette meg, hogy 12 dél-szudáni utas és hat fős legénység repült a géppel, a személyzet tagjai közül egy orosz, öt örmény állampolgár volt. Két dél-szudáni állampolgár és egy csecsemő túlélte a balesetet. A Reutersnek egy szemtanú azt állította, 41 letakart holttestet látott a baleset helyszínén, egy rendőrtiszt szintén úgy nyilatkozott, hogy 41-en haltak meg. Elképzelhető, hogy a zuhanáskor a földön is estek áldozatok.
Ateny Wek Ateny elnöki szóvivő tájékoztatása szerint a motor meghibásodása okozhatta a katasztrófát, de jelezte, hogy ezt hivatalosan még nem erősítheti meg. Egy szemtanú arról számolt be, hogy a repülő egyik motorja leállt, mielőtt a gép a földbe csapódott volna. A baleset helyi idő szerint reggel 9-kor történt, a gép a Fehér Nílus közelében, Juba nemzetközi repülőterétől alig 800 méterre zuhant le. A roncsok a folyóparton fekszenek. A repülő élelmiszert szállított, Dél-Szudán északi részére, Paloichba tartott. Az Antonov-12-est Tadzsikisztánban jegyezték be. A BBC úgy értesült, a gépet még a Szovjetunióban gyártották, 1971 óta repül, az Antonov cég jelenleg ukrán állami tulajdonban van. A Reuters szerint a dél-szudáni központú Allied Services Ltd. szállítmányozási cég üzemeltette a repülőt.
Újabb részletek kerültek nyilvánosságra a Sínai-félszigeten szombaton lezuhant orosz gép tragédiájával kapcsolatosan. A Metrojet légitársaság Airbus A321-ese Sharm el Sejkből Szentpétervárra tartott, a felszállás után 23 perccel tűnt el a radarképernyőről. A gépen 217 utas és hét fős személyzet tartózkodott, senki nem élte túl a katasztrófát. A Russia 24 orosz állami csatorna értesülése szerint a repülő farokrészét mintegy 5 kilométer távolságra találták meg a roncs többi részétől, s a maradványok nem mutatják robbanás vagy tűz nyomait. Egy amerikai szakértő, Mary Schiavo szerint mindez megerősíti a gyanút, hogy nem megfelelően végezték a helyreállítást a repülő 2001-es kairói balesete után. Az Airbusnak egy felszállásnál sérült meg a farokrésze, három hónapig tartott a javítása.
Orosz szakértők mintegy 30 négyzetkilométernyi területet fésültek át a Sínai-félszigeten roncsok és a még hiányzó holttestek után kutatva. A vizsgálatot szerdán 40 négyzetkilométerre terjesztették ki. A hegyes, sivatagos térséget drónokkal is pásztázzák. Tegnap nem találtak újabb tetemeket. Vlagyimir Puskov, a rendkívüli helyzetek minisztériumának tárcavezetője azt ígérte, méterről-méterre átkutatják a terepet, s nem hagyják abba, ameddig valamennyi áldozat maradványait meg nem találják. Több mint 140 holttestet szállítottak Szentpétervárra, 33 áldozat személyazonosságát sikerült megállapítani. Egy áldozat holttestét már kiadták a hozzátartozóknak. Legtöbb esetben DNS-vizsgálatra lesz szükség, a minták egy részét Moszkvába küldték, hogy felgyorsítsák az azonosítást. A TASZSZ hírügynökség szerint a tetemeken nem találtak robbanásra utaló nyomokat.
Az Iszlám Állam (IS) újabb hangüzenetben azt közölte, hamarosan elárulják, milyen módszerrel lőtték le a gépet, az egyiptomi hatóságok azonban kétségbe vonták a terrorszervezet állítását. Egyiptomi, orosz, francia és ír szakértők bevonásával továbbra is folyik a fekete dobozok tartalmának elemzése, de hivatalosan még semmit nem közöltek. Az al-Maszri al-Jóm egyiptomi napilap bírósági forrásokra hivatkozva tegnap azt állította, a fekete dobozok vizsgálata arra utal, hogy robbanás történt a repülő hajtóművében.