A vállalat idei ügyfélnapján első alkalommal nem csupán forgalmas helyszínekre, de egy budapesti, egy törökbálinti, egy zsombói és egy hódmezővásárhelyi iskolába is ellátogattak a Telenor munkatársai. A kétszáz dolgozó a Hipersuli oktatási programban részt vevő oktatási intézmények tanulói számára kiscsoportos foglalkozásokat tartottak, amelyeken a biztonságos internethasználatot sajátíthatták el a diákok. A különleges tanórákon megszerzett ismereteiket a gyerekek táblagépeken le is tudták tesztelni.
A Hipersuli oktatási programot a Telenor idén tavasszal indította útjára vállalati felelősségvállalási tevékenysége keretében. A vállalat a projekthez csatlakozó iskolák mintegy 350 diákja számára tett elérhetővé modern táblagépeket Hipernet-kapcsolattal. Mivel a digitális eszközök felhasználása a tanárok részéről is újfajta megközelítést igényel, ezért a Telenor a programhoz csatlakozó tanároknak is átfogó képzést szervezett. A Hipersulihoz kapcsolódó partnerek, a Köznevelésért Felelős Államtitkárság és az Oktatáskutató és Fejlesztői Intézet és a Microsoft pedig kísérleti digitális tananyagokkal, illetve tantermi vezérlőszoftverek rendelkezésre bocsátásával segítette a 2016 nyaráig tartó oktatási projektet.
„Számomra az a legfontosabb, hogy látom kollégáim elkötelezettségét, amikor gyerekekkel és ügyfelekkel beszélgetnek a mobilinternet előnyeiről. A Telenor Nap is egyértelművé tette számunkra, hogyan javítja a mobilinternet terjedése ügyfeleink mindennapjait, valamint a következő generáció oktatási esélyeit. Ezért is vagyunk nagyon büszkék arra, hogy mindennapi munkánk, alapszolgáltatásunk hozzájárul Magyarország fejlődéséhez. Elkötelezettségünk és befektetésünk nemcsak világszínvonalú hálózati lefedettséget jelent, de együttműködésben a kormányzattal, a tanárokkal és a szülőkkel mi abban is segítünk, hogy a következő generáció a lehető legtöbbet profitáljon az innovációból”– nyilatkozta Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója a hódmezővásárhelyi eseményen.
A Hipersuli program első hatásvizsgálati eredményei szerint a diákok 38%-a izgalmasabbnak tartja a táblagépes tanórákat, többségük örömmel használná a készülékeket még többet a tanórán (58%). Csaknem háromnegyedük (71%) azt szeretné, hogy bővüljön a táblagépes tantárgyak köre. A budapesti Hipersuliba járó gyerekek szüleinek döntő többsége (75%) elégedett a digitális eszközök iskolai használatának gyakorlatával, és csaknem minden második szülő úgy tapasztalta, hogy gyermeke szívesebben tanul a táblagép bevezetése óta.