A Fővárosi Önkormányzat hivatalos dokumentumai cáfolják azokat az indokokat, amelyekre hivatkozva a Fővárosi Közgyűlés szeptember végén rendkívüli eljárásban felbontotta a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft. reklámszerződését. A cég törvénytelennek tartja a rendkívüli felmondást, amit a mai napig nem kézbesítettek számára, és bírósághoz fordul. Az ügyben polgári per és büntetőeljárás is indulhat - írta a Magyar Nemzet felidézve, hogy a Fővárosi Önkormányzat azzal magyarázta a döntést, hogy "egyszerű szerződés-felülvizsgálat történt". A felmondást többek közt fontos közérdek sérelmével, elmaradt haszonnal, valamint néhány hirdetőberendezés és a wifi-szolgáltatás hiányosságaival indokolták, ezeket az érveket azonban a szintén Simicskához köthető lap szerint nem támasztották alá. A légszennyezettséget mutató táblákon például azt kifogásolták, hogy azokban nincs mérő berendezés, ám erről Tarlós István főpolgármester 2013-ban azt mondta: a környezetvédelmi szakágazat javaslatára ilyen berendezéseket nem kell telepítenie a Mahirnek, mert már működnek az állami mérőhelyek.
A Nemzet felidézte többek közt György István korábbi fideszes főpolgármester-helyettes három évvel ezelőtti jelentését, amely szerint kizárólag a Mahir teljesítette a szerződésben a főváros felé vállalt kötelezettségeit. Budapest három vállalattal kötött szerződést közterületi reklámozásra, ezek vizsgálatát 2011-ben kezdeményezte a közgyűlésben az LMP. Hanzély Ákos képviselő legfőképp azt bírálta, hogy a BKV-megállók reklámjaiért az Intermédia Kft. és az Epamedia Kft. (ezek jogutódja a JCDecaux Hungary Zrt.) sem fizetett: egy 2010-es jelentés szerint a két cég 660 millió forintnyi közterület-használati díjjal tartozott, illetve a karbantartást és a javítást sem végezték el – ezzel szemben a Mahir kilenc év alatt több mint 500 milliót fizetett a fővárosnak, több mint 700 hirdetőoszlop és reklámtábla után. A dokumentumok szerint a JDC a mai napig nem fizet a reklámhelyekért, és jogelődei is csak az áfát utalták át – azt is csak 2011 óta. Korábbi adatok nincsenek, ám az kiderült, hogy 30 helyre engedély nélkül raktak ki hirdetéseket.
Az Orbán-Simicska háború februári kirobbanása óra sorra születnek az üzletember cégeinek kedvezőtlen politikai döntések. A legnagyobb csapások nem Simicska médiabirodalmát érik: a vállalkozó érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt.-nél oly mértékben visszaestek az állami megrendelések, hogy a cég kénytelen megválni 350 dolgozójától.