Az Európai Beruházási Bank (EIB) is figyelemmel kíséri az időközben a Standard&Poor's által A mínuszra leminősített Volkswagen-csoport körüli fejleményeket. Egy német lapnak adott interjújában Werner Hoyer, az EIB elnöke úgy fogalmazott, a bank visszakérheti a Volkswagennek korábban nyújtott, mintegy 1,8 milliárd eurót kitevő hitelösszeget a botrány miatt - írja a BBC.
Ugyanakkor az egyik legnagyobb lengyel autóipari beszállító, a Boryszew Group menedzserei nagyon drukkolnak annak, hogy a Volkswagen-botrány ne mélyüljön tovább és ne hasson negatívan a cégcsoport megrendeléseire. Folyamatosan kérdezik őket a partnereik, a beszállítóik és a cégcsoport működését részben finanszírozó bankok, hogy hogyan érinti őket a mostani botrány. De egyelőre nem látnak semmilyen változást a Volkswagentől érkező megrendelésekben.
A Volkswagen-csoporton kívül további négy autógyártó néhány dízelmodellje sem teljesíti a károsanyag-kibocsátási szinteket – állítja az Emissions Analytics nevű szervezet.
Miután a Volkswagen csaknem tizenegymillió autóját kénytelen visszahívni amiatt, hogy az EA 189-es dízelek csak szoftveres trükkel teljesítették az emissziós határértékeket, újabbnál újabb márkákról derül ki, hogy valós körülmények között azok is az elvárt értékek sokszorosát pufogják ki. A Guardian brit napilap cikkében említett Emissions Analytics valós körülmények közötti mérései szerint a Volkswagen-konszernes autókon túl a korábban már hírbe hozott Renault-, Nissan-, Hyundai-, Citroën-, FIAT- és Jeep, valamint Volvo-modellek mellé már a Mercedes-Benz, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi dízelei is felírhatók a nitrogén-oxid (NOx)-kibocsátásból a valóságban a katalógusérték sokszorosát hozók listájára.