multinacionális cégek;

- Eladott zászlóshajóink

Valljuk be, hogy az orbáni kommunikáció legeredményesebb hívó szava Magyarország függetlenségének megvédése mindenféle gonosz, külföldi ármánykodással szemben, ráadásul még azzal a "belső ellenséggel" is meg kell vívnunk a magunk ádáz csatáit, amely szégyentelen módon ezeknek a függetlenségellenesek a malmára hajtja a vizet.

A magyar kormányfőt ezekért a populizmustól sem mentes szavaiért időnként még díjazni is szokták, gondoljunk csak arra, amikor az ENSZ Egészségügyi Világszervezete a legmagasabb kitüntetésben részesítette Orbán Viktort, mint a dohányzásellenes küzdelem térségi apostolát, mert úgymond példamutató módon álmodta meg a nemzeti dohányboltok - egyébként piacellenes, antidemokratikus - hálózatát.

Miniszterelnökünktől tudjuk, hogy "a nemzeti tőke megerősítése, versenyképessé tétele nemcsak üzleti ügy, hanem szabadság kérdése is", hiszen Orbán Viktor "nem tud elképzelni olyan szabad Magyarországot (...), ahol a nemzeti tőke háttérbe szorul, és nem kapja meg azt a segítséget, amellyel leküzdheti a negyven évnyi kommunizmus alatt a Nyugattal szemben összegyűjtött hátrányát, hiszen nekünk most azokkal kell versenyeznünk, akiknél nem volt kommunizmus."

Alig két esztendeje ugyancsak a magyar kormányfő még arra volt büszke a Bálványosi Szabadegyetemen, hogy lassan kialakul - a többi között - a Trigránit nemzetközi hálózata. Szaúd-Arábiában a legnagyobb magyar sikerek közé sorolta Szentkirályi Ásványvizet, és bőven kijutott a dicséretből a magyar agrárexport egyik zászlóshajójának, a fagyasztott pékárut előállító és forgalmazó Fornettinek is.

Ma már a három eminens cég egyike sincs magyar tulajdonban, nem segítenek leküzdeni a Nyugattal szemben összegyűjtött hátrányunkat. Tulajdonosaik szerint a szabadságot nem a magyarságuk szolgálja, hanem az, ha a gazdaságos üzemmérethez szükséges újabb tőkét már nem maguk, hanem az új, külföldi tulajdonosok fektetik be. Intő jel lehet, ha a legsikeresebb, nem a privatizáció, hanem az eredeti tőkefehalmozás révén létrejött vállalkozások tulajdonosai nem utódaikra örökítik át a cégüket, hanem eladják.

Orbánék sem restek: Mészáros Lőrinc Felcsútról ízibe beszállt az ásványvízbizniszbe...