Forma-1;Red Bull;Toro Rosso;Orosz Nagydíj;

Vannak bajok a Red Bullnál FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/LARS BARON

- Horner nem aggódik

Továbbra is kérdéses, hogy milyen erőforrásokkal rajtol el jövőre a Forma-1-ben a Red Bull és a második számú csapata, a Toro Rosso – ha egyáltalán beneveznek a következő idényre. A jelenlegi motorszállító Renault-val már szakított az osztrák istálló, a Mercedes nem hajlandó ellátni a közvetlen riválisát, a Ferrari nem adna a 2016-os fejlesztésű erőforrásból, a Honda pedig csak a gyári csapatával üzletel. 

A Red Bull-csapatfőnök Christian Horner próbál nyugalmat közvetíteni a sajtó felé. "A mostani helyzetben előnyben vannak velünk szemben azok a csapatok, melyek már tudják, hogy milyen motorral dolgoznak jövőre. Viszont a Red Bull olyan magas minőség mellett működik, hogy meg tud birkózni mindezzel – nyilatkozta a 41 éves szakember a Motorsport oldalán. – Mikor akarom, hogy megoldódjon mindez? Igazából már két hete azt szerettem volna." Horner elmondása szerint a csapat műszaki vezérigazgatója, Adrian Newey kezd nyugtalan lenni, mivel hiába tudja, hogyan fog kinézni az autó eleje és a vége, fogalma sincs arról, hogy mi lesz a kettő között.

A négy konstruktőri világbajnoki címmel rendelkező Red Bull kulcsfontosságú szereplője a Forma-1-nek. A tavalyi szezon után az osztrák alakulat kapta a Forma-1 Menedzsmentjétől a második legnagyobb pénzösszeget (156 millió dollár) a Ferrari mögött, megelőzve a 2014-es bajnok gyári Mercedest. Jelenleg negyedik a vb-n az ausztrál Daniel Ricciardót és az orosz Danyiil Kvjatot felsorakoztató csapat, a hétvégi Orosz Nagydíjon talán közelebb kerülnek a jövő évi erőforrás megszerzéséhez.

Különleges ajándékkal „kedveskedett” a svéd Malmö múlt héten a Real Madridnak a labdarúgó Bajnokok Ligája csoportkörében, a második fordulóban. A svéd csapat legalább egy méterrel csökkentette a pálya szélességét, kevesebb teret adva a királyi gárda támadóinak. Mennyire lehet játszani manapság a pálya méretével? Korábban jelentősebb anomáliák lehettek e téren, ma már azonban mind az UEFA, mind a FIFA szigorúan szabályozza, hogy mekkora lehet egy újonnan épült stadion mérete.