A napilap információi szerint az ötlet valójában a Miniszterelnökséget vezető miniszter fejében is felmerült, Lázár János augusztusban egy, a liget sorsáról rendezett vitában jelezte: érdemes lenne hasznosítani a Nyugati pályaudvar mellett futó Podmaniczky utca vasút felé eső oldalát úgy, hogy kialakítanának egy zöld sávot, amit összekötnének a megújuló Városligettel, így nyugtatva a zöldért aggódókat.
A Népszabadság birtokába jutott számításokból kiderül, hogy a Liget projekt mellett futó, azt esetleg részben vagy akár egészben kiváltó beruházás valamivel több mint 55 milliárd forintból kihozható. Összehasonlításul: a Városligetbe tervezett múzeumi negyed költségét előzetesen 140-150 milliárdra becsülték.
A Nyugati pályaudvar mögötti 170 ezer négyzetméteres rozsdazónát négy nagy tömbre osztotta a WestEndet is megépítő ingatlanfejlesztő csapata.
A Nagykörút és a Ferdinánd híd közötti első szakasz egyik felében egy vágányok felett „lebegő”, sportolásra is alkalmas 32 ezer négyzetméteres közparkot alakítanának ki. A tömb másik, Podmaniczky utca felé eső 35 ezer négyzetméteres építési telkét ingatlanfejlesztők kaphatnák meg irodák, üzletek, lakások és parkolók létesítésére. Ennek folytatása lenne a Ferdinánd hídon túli, szintén 35 ezer négyzetméteres fejlesztési terület. Ezeken a telkeken többszintes épületekkel és összesen 245 ezer négyzetméter beépítésével számolnak. A két, összesen 70 ezer négyzetméteres tömb értékesítéséből 5-6 milliárd folyhatna be a költségvetésbe. Ezzel csökkenthető lenne az említett park, illetve a mögé tervezett „Liget-bővítés” bekerülési költsége.
A Ferdinánd híd mögötti terület 68 ezer négyzetméteres része ugyanis a tervek szerint négy közösségi célú épületnek adhatna otthont. Ezek fogadhatnák be a leszűkített múzeumi negyed koncepciójából megmaradt intézményeket. Erre a Városligetbe eredetileg tervezett öt új múzeum közül kettőnek van esélye: a Ludwig Múzeummal bővített Új Nemzeti Galériának és a Néprajzi Múzeumnak.
A teljes cikk itt olvasható.