A kormány 2013-ban ígért béremelést a tanároknak, ennek 60 százalékát kapták meg akkor, s az ígéretek szerint 2017-ig évente további 10 százalékos emelésre számíthattak volna. Az idei 3,4 százalékos emelés így nem nagy előrelépés, ám van, akinek még ennyi sem jutott: az Eduline szerint egyes tanároknak 2,5 százalékkal emelkedett a bérük, sőt, előfordult, hogy a pedagógusbér 5 százalékkal csökkent.
Egyébként Czunyiné szerint a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) által kidolgozott etikai kódex tervezetével kapcsolatban még tart a társadalmi egyeztetés, ám "elkerülhetetlen bizonyos normák megfogalmazása". Legutóbb a Történelemtanárok Egyesülete adott ki állásfoglalást, miszerint a kódexszel "az erőteljesen centralizált, tekintélyelvű oktatási rendszer a pedagógusoktól elvárt erkölcsi értékrendet is központilag kívánja meghatározni", a megfogalmazott korlátozások pedig épp az etikus tanárokat sújtják.
A történelemtanárok szerint a köznevelési intézményekben felállított pedagógus önértékelési csoportok, röviden a PÖCS-ök elnevezése megtévesztő, szó sincs önértékelésről, hiszen "központi előírások alapján történő, több körben megvalósítandó ellenőrzés várható" - nem is beszélve arról, hogy "a betűszó kínos". Czunyiné ellenben úgy vélte, az ellenőrzések után a tanárok "valós visszajelzést kaphatnak a munkájukról". Hozzátette ugyanakkor azt is: a PÖCS rövidítés a fantázia szüleménye, számára pedig szimpatikusabb a BECS (belső értékelési csoport).
A csoportok működéséről, az ellenőrzések menetéről kézikönyvet is készített az Oktatási Hivatal, ám amint arra a Magyar Óvodapedagógiai Egyesület felhívta a köznevelési államtitkárság figyelmét, a meglehetősen szakmaiatlan instrukciók az óvodákban egyáltalán nem alkalmazhatóak.